Tempels, tuk-tuks en eten op straat - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jasper Bosma - WaarBenJij.nu Tempels, tuk-tuks en eten op straat - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jasper Bosma - WaarBenJij.nu

Tempels, tuk-tuks en eten op straat

Door: Jasper Bosma

Blijf op de hoogte en volg Jasper

01 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal!

Hier even een korte update voordat ik straks met de nachtbus naar het zuiden van Thailand vertrek, om daar eens mee te gaan maken hoe gaaf de beroemde Full Moon Party daadwerkelijk is!

De afgelopen 4 dagen hebben we in Bangkok doorgebracht en tot nu toe is alles echt geweldig! Nadat we geland waren en onze spullen weg hadden gelegd in het hostel hadden we nog bijna een hele dag de tijd om de stad te verkennen. We besloten dat het belangrijkste eerst moest gebeuren: een chillbroek kopen! Dit is zo'n lekker ruimzittende broek die alle backpackers hier hebben. Hiervoor zijn we gegaan naar een groot en modern winkelcentrum in de buurt, waardoor we meteen een kant van Thailand zagen wat ik niet direct verwacht had. Overigens zijn de aankopen al een geweldige investering want beiden zitten erg lekker :)

De rest van de dag een beetje rondgeslenterd door een park, vooral rustig aan gedaan en aan het einde van de middag ons welverdiende eerste Thaise biertje gedronken! 's Avonds nog over een avondmarkt gelopen met de nodige verzoeken om pingpong shows te komen bekijken maar die hebben we tot nu toe nog afgeslagen.

Op vrijdag hadden we afgesproken met Andreas, een Duitse vriend van ons die we kennen van de studie. Hij heeft hier in 2012 een half jaar gestudeerd en was hier nu ook, een leuke reden om af te spreken en nou kon hij ook nog eens onze gids zijn! We zijn met het goedkoopste Thaise vervoersmiddel (de boot) naar onze eerste tempel van de dag gegaan. Hele aparte ervaring over de smerige kanalen van Bangkok! De tempel was mooi, maar nog niets vergeleken met wat we nog meer gingen zien. De volgende stop was namelijk het Grand Palace van de koning. Op dit complex staat naast het grote paleis ook nog de tempel met de Emerald Buddha (het mekka van de boedhisten) en nog andere oogverblindende gebouwen! Na een paar uur te hebben doorgebracht in deze mensenmassa zijn we doorgelopen naar een tempel iets verderop waar de grootste liggende Buddha ter wereld ligt. Deze was ook erg indrukwekkend en zeker de moeite waard om te bezoeken. Inmiddels ging de zon al bijna onder, wat we aan de rivier die midden door de stad gaat hebben gekeken, onder het genot van het eerste streetfood. Dit zijn gewoon kraampjes op straat waar echt de lekkerste dingen verkocht worden. Op ons menu stond ananas en kleefrijst met stokjes varkensvlees van de grill. Een goed begin waarna nog vele andere culinaire hoogstandjes gevolgd zijn in de dagen erna!

's Avonds zijn we naar DE partystraat van Bangkok gegaan, Kao San Road. Deze straat staat vol met bars, hostels, souvenir verkopers en streetfood karren heeft alles wat een backpacker nodig heeft! Toch waren we blij dat we er gewoon een avond waren om te feesten dan dat we er daadwerkelijk sliepen..
Hier ook m'n eerste woorden Thai geleerd, want het is wel zo netjes om 'bedankt' te kunnen zeggen. Nouja of ik echt Thai spreek weet ik niet, bedankt klinkt namelijk als 'Koop een krab' en dit is dan wat ik ook steeds met m'n liefste glimlach zeg. Tot nu toe accepteren ze het nog ;)

Nadat we lekker hadden uitgeslapen van onze feestavond besloten Madelon en ik tickets te gaan boeken om naar het zuiden te reizen. De treinreis die we wilden was al volgeboekt, vandaar dat we nu met de nachtbus gaan (hopelijk ook prima!). Vanuit het station flink omgelopen om bij Chinatown te komen, wat leuk was maar niet heel speciaal.
Rond een uur of 7 hadden we weer afgesproken met Andreas om wat te gaan eten. In een nog groter en luxer winkelcentrum dit keer, maar met heel goedkoop eten, elke maaltijd is een euroknaller!
Omdat geen bezoek aan Bangkok compleet is zonder bezoek aan een rooftop bar (een bar op de top van een hotel/appartementen) zijn we doorgelopen naar Above11, en hebben we de hele avond feestend doorgebracht op de 34e verdieping! Geweldig uitzicht en een erg goed feestje :)

Vandaag uitgecheckt bij het hostel en nog naar een weekend markt gegaan. Een soort mega druk mierennest met allemaal kleine kraampjes en smalle gangetjes en vooral erg veel mensen. Erg apart en leuk om mee te maken, want ik denk dat er in NL niets vergelijkbaars bestaat! Of bedenk een hele grote vlooienmarkt, dan keer 20 en dan weer lekker samengepropt, dat komt misschien in de buurt..

Nu is het tijd om ons even om te kleden en klaar te maken voor een lange busrit. Ik heb er zin in om de stad te verlaten en richting de stranden te gaan!
De foto's komen nog een andere keer maar voor nu weten jullie in ieder geval dat ik me uitstekend vermaak :)

Fijne zondag nog en tot de volgende update!

xx Jasper

• 01 Februari 2015 - 12:20

Fanny:

gelezen, leuk Bossie

• 01 Februari 2015 - 12:58

Tirza:

Klinkt bekend ;) Zo te horen leuke start in veel te druk BKK ! Veel plezier op het strand!

• 03 Februari 2015 - 09:09

Jaya:

Leuk om te lezen Jasper! Succes met de lange busrit en veel plezier op de stranden!

• 03 Februari 2015 - 09:27

Inge:

Super om je verslag te volgen. Succes met alles wat jullie nog gaan ondernemen.

• 03 Februari 2015 - 13:57

Bonnie:

ik begrijp dat jullie op patpong waren! geen pingpong show hahaha
    have fun op de Full moon party, en kijk uit ;-)