Vanaf nou met z'n 3en verder - Reisverslag uit Hobart, Australië van Jasper Bosma - WaarBenJij.nu Vanaf nou met z'n 3en verder - Reisverslag uit Hobart, Australië van Jasper Bosma - WaarBenJij.nu

Vanaf nou met z'n 3en verder

Door: Jasper + ouders

Blijf op de hoogte en volg Jasper

06 Maart 2009 | Australië, Hobart

Ik weet dat jullie het ook druk hebben met je eigen bezigheden, maar ik was nog niet klaar met vertellen! Vanaf het moment dat ik weer herenigd was met papa & mama hebben we nog verschillende dingen gedaan.

Eerst natuurlijk zaterdag morgen papa uit z'n slaap gehaald! Maar ook in dit geval 's avonds een vent, 's ochtends nog een beetje moe, want hij lag pas net 3 uur op bed en is dus gewoon verder gaan slapen! Aan de rest van de mannen hebben ook niet veel gehad overdag, dit gaf maar aan hoe leuk het feest was geweest! De korte samenvatting is: kleiduiven schieten, driften met karts, met een grote bus door de Drive-Thru en op stap incl. de barren waar het entertainment niet veel kleding meer aan heeft! Papa: "Tequila is vies!" Je moet jezelf blijven ontwikkelen natuurlijk!

Met niet veel leven in de brouwerij vanwege het slechte weer, was ik zelf ook niet zo actief op zaterdag. Daar kwam 's avonds verandering in, want ik had nog een verrassing geregeld! We gingen namelijk naar een rugby wedstrijd! Er is op dit moment een competitie aan de gang (Super XIV) met teams uit Australie, Nieuw Zeeland en Zuid-Afrika. In Hamilton is ook een team, de Chiefs, wij gingen naar hun eerste thuiswedstrijd tegen de Durban Sharks uit Zuid Afrika. Dit was voor ons allemaal de eerste keer, en het was erg gaaf om te zien! De eerste helft was zo voorbij, zonder al te veel spectakel. De tweede helft begon echter al gelijk fel! Met nog 3 afgekeurde try's (doelpunten) in de laatste 5 minuten voor de Chiefs was het ook nog spannend, maar door stomme fouten hebben ze met 15 - 22 verloren van de Sharks, deze zijn nou nog ongeslagen, en titel favoriet!

De daarop volgende dag, zijn we onder andere naar Raglan gegaan. Het plaatsje aan de kust, daar nog naar de watervallen gegaan die jullie 2 maanden geleden ook al hebben kunnen bezichtigen op de site. Verder heb ik die dag ook nog het bekende All Black shirt gekocht van het nationale rugby team van NZ. Nog iets vaker naar de sportschool en dan lijk ik net op hun!

Om het over sporten te hebben, ik heb maandag voor het eerst sinds lange tijd (half jaar) weer hardgelopen! Dat hebben mijn benen geweten, zeker omdat het de dag erop tijd was voor de wandeling die in de boeken staat als mooiste dagwandeling van Nieuw Zeeland: De Tongariro Alpine Crossing.

We reden om 7uur weg uit Hamilton, en om 10 voor 10 waren we klaar om te beginnen! We startten bij de parkeerplaats bij Mangatepopo met de tocht die tussen de 7 en 8 uur in beslag zou moeten nemen. De uitzichten waren geweldig, telkens liep je in hele verschillende landschappen. Eerst moest je een deel klimmen met uitzicht op Mt Doom (voor de Lord Of The Rings fans) Toen boven kwamen, keek je weer uit op een grote krater waar je dwars door heen moest lopen. Nadat we die hadden overgestoken keek je weer uit op hele mooie rode rotsen! De daaropvolgende klim ben ik onderuit gegaan en kreeg een snee in m'n hand, maar die is mooi aan het genezen! Iets verder op liepen we vol in de wind langs zwavelmeertjes, en daarna bij een ander groot meer. Eigenlijk zou je de hele tocht wel kunnen filmen, maar het is bij een stel foto's gebleven! Uiteindelijk na 5 uur en 45 minuten hadden we het eindpunt bereikt. Ik zou vanaf hier een busje naar de auto pakken en m'n ouders ophalen.. Wat was nou het geval toen ik bij de auto was: papa had de lampen laten branden! Ruim een uur later had ik de wagen aan de praat en kon ik naar ze toe. Ze kwamen mij toevallig ook al tegemoet gereden en heb ze vanaf daar meegenomen op de weg naar Taupo. Daar wat gegeten en toen terug gereden naar Hamilton waar deze mooie dag eindigde! En mijn laatste nacht in Hamilton begon..
We hadden namelijk besloten om op woensdag nacht al in de buurt van Auckland Airport te gaan slapen, omdat wij om 7.50 zouden gaan vliegen.

Deze laatste dag heb ik nog wel zeer nuttig besteed! Ik heb Jos meegeholpen en dingen versjouwd met een tractor. Daarna een beetje geleerd om te gaan met een graafmachine, dit is echter nog best lastig! Toen hadden we een ander speelgoedje gevonden: een motor. Aangezien ik nog nooit motor had gereden, en Arnold nog niet thuis was om op zijn motor te oefenen, mocht ik die van Bert lenen (een medewerker van hun) Jos heeft het mij goed geleerd, en ik was een natuurtalent volgens hem, want het ging meteen goed! Nou zat er in deze motor niet super veel power, want later met die van Arnold ging het een paar keer mis. Eerst liet ik hem afslaan, daarna gaf ik te veel gas en steigerde de motor met als resultaat dat ik op de grond lag, daarna nog paar keer afgeslagen maar uiteindelijk heb ik dan op zijn crossmotor over de landingsbaan gescheurd! Hierna wilde ik nog 1 ding doen, dit kan bijna niet in Nederland, maar hier kan alles! Ik wilde schieten. Met een antiek jachtgeweer en mooie grote patronen zijn we naar achter gelopen en ging ik mikken op een jerrycan. Deze heb ik een paar keer licht geraakt, maar het was super gaaf om een keer gedaan te hebben!

Die avond afscheid genomen, met de belofte dat ik (en papa en mama ook)nog wel een keer komen! Daarna bracht Jos ons weg naar het motel. Luid meezingend met Queen reden we naar Auckland, en toen zat mijn avontuur met de verre familie erop. Een laatste nachtje Nieuw Zeeland en daarna terug naar Ozzie..

Met de vlucht ging alles goed, heb High School Musical 3 gezien. Mooie film voor 8 uur 's ochtends ;) Aangekomen in Melbourne, kwam papa met het idee om meteen naar een vlucht naar Tasmanie te zoeken. Deze waren echter super duur, dus hebben we een bootticket gekocht voor de overnight ferry van Melbourne naar Devonport (bovenin Tasmanie) Overdag eerst nog wat rondgelopen en vanaf half 7 zaten we op de boot. We hadden een eigen kamer met 2 stapelbedden. De boot had nog allerlei barren waar het die avond heel gezellig was met live muziek. Papa was moe, dus heb ik nog met mama een hele tijd beneden gezeten. Toen wij naar bed gingen was de boot erg aan het schommelen, dus liepen wij als 2 zatte apen naar onze cabine. Kwamen ook nog een man tegen die dit geweldig vond (3 bier en lopen alsof je straalbezopen was) hij wilde dit wel vaker doen!

Op dit moment zitten we in Hobart, daar zijn we vandaag met de bus heen gereden. We slapen vanavond in een hostel en hebben vanaf morgen een campervan gehuurd! Dit heeft wat tijd gekost, maar we hebben hem!

Ik hoop dat ik binnenkort nog internet kan vinden voor de foto's, want hier in de bibliotheek lukt het niet. En ik wil jullie de mooie foto's van de Crossing niet laten missen!

Tot snel!

Kus van Jacques, Antoinette en Jasper

  • 06 Maart 2009 - 06:29

    Brigit:

    Ja Jacques, nou zie je eens wat je zoon allemaal heeft moeten doorstaan daar: laat erin en dan nog vroeg eruit ook, valt niet mee !-)
    Maar wat geweldig dat jullie bij hem zijn. En ik hoop dat we je foto's van die prachtige Alpine Crossing nog te zien krijgen. En dan nu, na een schommelende boottocht in Tasmanië, ben héél benieuwd hoe het daar zal zijn! We lezen het wel weer, geniet er samen van, lieve groeten uit Breugel

  • 06 Maart 2009 - 06:49

    Anita:

    Hoi Allemaal,

    Dat was snel weer een bericht. Ik heb nu meteen het hele verhaal gelezen, zodat ik ook meteen kan reageren. Klinkt weer helemaal goed. Veel plezier op Tasmanië en we kijken uit naar jullie foto's en de verhalen over het vervolg van jullie reis.
    Groetjes

    Anita

  • 06 Maart 2009 - 09:51

    Yannick:

    Kerel!

    Wat een verhaal weer! Mooi werk! Ik moet deze keer je vader gelijk gaan geven: Tequilla is vies! we hebben vorige week bij wijze van grap als bestuur een Mexico-avondthema in het leven geroepen. Met Taco's, aankleding, Corona's en natuurlijk Tequilla... Het is onwijs smerig, maar het moet wel! We stappen volgende week vrijdag ochtend namelijk in het vliegtuig richting Mexico! Moest wel even oefenen natuurlijk ;-)
    En over dat ongeluk met de motor: Ik kan me nog een heel enthousiast neefje van me herinneren die bij het zomerhuisje op een scooter ging rijden. Haha!

    Doe de groeten aan je ouders!

    Yannick

  • 06 Maart 2009 - 10:23

    Opa Bosma:

    Jasper,

    Wat weer een prachtig verhaal over je belevenissen. Leuk dat je nu veel dingen beleeft samen met je ouders.( voor zover ze wakker zijn!). Veel plezier tijdens jullie gezamenlijke rondreis over Tasmanie. Lijkt me een ware belevenis waarbij jullie veel herinneringen overhouden om later nog eens op terug te zien.
    Veel groeten van Oma

    Groeten Opa

  • 06 Maart 2009 - 14:08

    Vader Van Jack:

    eindelijk weer reactie van uit westelbeers We hebben alles nog wel op de voet gevolgd , hele lange maar zeer mooie verhalen Mooi dat je weer herenigt bent met je ouders Meschien kom je Jack ook nog wel tegen hij is immers nog steeds in de buurt van Melborn Doe de groeten aan je ouders en we horen later nog wel hoe het allemaal verlopen is

  • 06 Maart 2009 - 17:06

    Oma Riet:

    Hallo alle drie,

    Op deze manier is het tòch weer eens anders om te beantwoorden! Nou.., jouw pa & ma hebben nu een bèètje een idee hoe het gaat daar in dat verre land. Het is weer een ervaring apart,èn.., het kost een bòel energie!! Maaaar.., dan hèb je ook wat! Ben heel benieuwd naar de foto's die gemaakt zijn, en vàst nog meer verhalen van jullie drieen. Helemaal top hoor zoals jij alles schrijft.
    Lieve Jasper, heel veel liefs òòk voor pa & ma van ons en tòt volgend bericht!Groetjes van Opa & kus van mij. Oma Riet
    Veel plezier samen!

  • 07 Maart 2009 - 15:11

    Marian:

    Dan ook een teactie op dit verhaal. Veel plezier daar. De foto's die ik van anderen gezien heb beloven veel. Groeten uit een tijdelijk lenteachtig Rijssen.
    PS. Morgen gaan Benthe en ik naar Twente -PSV. Is een dag uitgesteld i.v.m. een onbespeelbaar veld.

  • 15 Maart 2009 - 08:34

    Oma Bosma:

    Hai jonge lui.Jullie beleven weer van alles en nog wat.Was de wandeling wat jullie er van verwacht hadden?Het lijkt me super om met een campervan doot dat land te rijden. Helaas voor jullie zit de reis er alweer bijna op. Jasper jij nog iets langer. Vrijdag hebben we kijkers gehad. Volgende week horen we iets meer.Heel spannend. Luidjes nog heel veel plezier en een goede terugreis.Liefs en groeten van ons Opa en Oma Papa en Mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hobart

Jasper

Afgestudeerd, en nu eerst lekker reizen voor ik begin met werken

Actief sinds 15 Aug. 2008
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 56669

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 06 Mei 2015

Backpacken in Azië

06 Februari 2013 - 08 Augustus 2013

Exchange semester in Peru

03 September 2008 - 04 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: