De laatste dagen met m'n ouders - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jasper Bosma - WaarBenJij.nu De laatste dagen met m'n ouders - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jasper Bosma - WaarBenJij.nu

De laatste dagen met m'n ouders

Door: Jasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper

25 Maart 2009 | Australië, Melbourne

Na ons avontuur in Tasmanie, hebben we ook op het vaste land niet stil gezeten. Meteen na aankomst hebben we een auto gehuurd, want papa & mama hadden besloten de Great Ocean Road te doen. Ik mocht zelf weten of ik mee ging, maar nadat ik een berichtje had gekregen van Koen (Zandbergen) dat hij toch niet op tijd in Melbourne was, heb ik besloten gewoon met m'n ouders mee te gaan!

We kregen van die aardige meneer op het vliegveld een mooie witte Toyota mee (Ja opa, alweer een Toyota) waarmee we meteen de stad uit zijn gereden richting Geelong. Eventjes rondgereden en gelunched en doorgereden naar plaats waar de Great Ocean Road begint, Torquay. Dit plaatsje is helemaal into surfen. Hierdoor stonden er een aantal leuke winkels waar we nog even hebben gekeken. We hadden nog tijd genoeg om verder te rijden zodat we de komende dagen meer tijd haddden! We kwamen uit in Anglesea waar we op zoek gingen naar een hostel. Best snel gevonden, we hadden een eigen kamer + badkamer, prima dus! Later nog wat rondgereden, onder andere naar de golfbaan. Hier was het dat papa & mama hun eerste kangoeroes zagen! Niet veel later zagen ze er nog een, maar die lag op hun bord..

De dag erop begon de Great Ocean Road dan echt, we stopten bij ongeveer elk bordje waar 'Lookout' op stond. Bij Lorne gingen we naar de Erskine Falls, mooie watervallen in een groene natuur. Na een kop koffie en de aanschaf van een boomerang vertrokken we weer uit dit leuke kustplaatsje.
Waar we in Kenneth River de koala's niet konden vinden, vonden we ze later wel opweg naar Cape Otway. We zagen langs de weg een paar auto's stil staan en in een flits zag papa ook een koala. Wij dus ook de auto langs de weg gezet en met de camera's op zoek gegaan naar meer van die kleine schattige beestjes. Uiteindelijk hebben we er zo'n 15 gezien, en ze waren niet eens allemaal aan het slapen!

Bij Cape Otway eventjes rondgelopen om toch nog een glimp van de vuurtoren op te vangen. Daarna doorgereden en uiteindelijk uitgekomen in Princetown. Dit is het laatste dorpje voordat je naar de Twelve Apostles gaat, de hoofdattractie van de G.O.R. Het was al 6 uur dus een mooie tijd om een slaapplek te zoeken. Bij het plaatselijke hostel gevraagd en ze hadden er nog "plenty". We konden wel een kamer uit zoeken. Wat bleek, we waren de enige bezoekers! Het zag er goed onderhouden uit en hadden een mooie kamer. Omdat er 2 andere koppels na het rond kijken weer vertrokken waren we de hele avond alleen. Dit hostel deed tevens dienst als videotheek, dus hebben we de avond gebruikt om heerlijk op de bank een filmpje te kijken onder het genot van een Bavaria (die ik in de Bottleshop vond)

De volgende dag rustig opgestaan en ons klaar gemaakt om naar de 12 Apostles te gaan. Dit waren 12 "bruggen" die in een eeuwenlang proces tot rotsen zijn gesleten. Hier even rondgelopen en de gebruikelijke foto's gemaakt. Toen doorgereden langs de kust omdat daar nog veel meer te zien was, de ruige kustlijn is in allerlei vormen geslepen. Erg mooi om te zien! Na nog een heleboel stops kwamen we aan in Warnambool, het einde van de B100! Hier nog een kopje koffie gepakt en begonnen aan de ruim 250 km terug naar Melbourne, want daar hadden we afgesproken met Rick! Onderweg nog wat telefoontjes gepleegd omdat we anders op straat moesten slapen. Ook meteen een hostel geboekt voor het Grand-Prix weekend, waar ik achteraf net op tijd mee was! Onze spullen in het hostel gedropt en naar het centrum gereden voor een weerzien met Rick, die ik heb leren kennen tijdens het meloenenplukken (die jongen die ook z'n haren afscheerde!) Was erg leuk om hem na 3 maanden weer te zien!

De volgende dag hadden we afgesproken om Rick om 10 uur op te halen omdat we die dag naar Phillip Island gingen, waar we 's avonds naar de kleinste pinguins ter wereld gingen kijken! Deze waren echt heel klein en super schattig! We hadden ze op een gewone wandeling al gezien, dus wij op onze buik liggen om ze op de foto te zetten. Dit mocht 's avonds in het donker namelijk niet! Wel hoorde je in het donker alle schreeuwerige geluidjes die ze maken, het lijkt echt of naar elkaar schreeuwen: "He, zullen we het strand op gaan? Ja, daar is het veilig! Let's go!"

Na deze leuke avond weer terug naar Melbourne gereden om voor de laatste nacht met m'n ouders! Van hun heb ik de dag erop afscheid genomen! Pap & mam, ik vond het erg gezellig! En hopelijk zijn jullie blij met het kijkje wat je hebt kunnen nemen in het leven van een backpacker!

De komende dagen staat hier de Formule 1 op de planning! Ook ga ik vrijdag naar een Australian Football wedstrijd. In deze wedstrijd spelen de teams die vorig jaar in de finale stonden, waar 100.000 toeschouwers op af kwamen! Ik ben dus benieuwd :D

Ik zie jullie over niet al te lange tijd weer in Nederland, waar dan de zon hopelijk z'n weg heeft gevonden!

Xx

  • 25 Maart 2009 - 07:52

    Anne.. :

    hoooii !! :)

    Ik wou u even super veel plezier wensen voor dit weekend, Vergeet je niet voor me te duimen !! hihi!!

    Tot heel snel!
    XXX

  • 25 Maart 2009 - 07:52

    Anne.. :

    hoooii !! :)

    Ik wou u even super veel plezier wensen voor dit weekend, Vergeet je niet voor me te duimen !! hihi!!

    Tot heel snel!
    XXX

  • 25 Maart 2009 - 10:40

    Yannick:

    Heej Neefje!

    Wat een mooi werk toch weer! Heel chill om weer met je ouders rond te trekken.
    Ik ben net gister weer terug gekomen uit Mexico, wat super vet was dat! Ik zag je foto's en het lijkt erg veel op wat ik gezien heb! Waren 10 dagen helemaal los gaan. We zaten namelijk in Playa del Carmen en Cancun. Dat zegt je waarschijnlijk niks en dat hoeft ook niks. Het wordt allemaal duidelijk als ik zeg dat Cancun de Springbreak Capital van de wereld was deze week! Yes! Zijn dus ook wezen stappen in MTV's #1 club ter wereld, de Coco Bongo. En ik dacht dat wij in Nederland wel wat gewend waren ;-) Meer verhalen komen wanneer ik je weer zie!

    Geniet er nog even van!!

    Je neef

    PS: Bravo Bravaria!

  • 25 Maart 2009 - 11:10

    Marian:

    Hoi,
    Wat geweldig allemaal! De verhalen van je ouders heb ik van de week uitgebreid via de telefoon gehoord. A.s. zondag zien we ze en komen er foto's mee. Yannick zegt het niet maar is wel een beetje jaloers dat jij naar de F1 gaat. Zelf gaat hij morgen onder het mes.
    Nog heel veel plezier.
    Groeten

  • 25 Maart 2009 - 12:28

    Marlien:

    Hoi lieve neef
    Geniet nog maar volop van je laatste dagen daar in verwegistan.Kan me voorstellen dat je super veel zin hebt in het weekend.Lieve groetjes en tot snel.
    xxx

  • 25 Maart 2009 - 15:38

    Anita:

    Hoi Jasper,

    Weer een geweldig verhaal. Ik had zelf vrijdagochtend op Schiphol al iets ervan gehoord. Geniet van komend weekend en de dagen in Singapore en dan goede reis naar huis.
    Groetjes
    Anita


  • 25 Maart 2009 - 18:20

    Mama:

    He knul,

    Voor ons zit het er weer op en voor jou bijna. De tijd is voorbij gevlogen, maar we hebben van elke minuut genoten. Het was heerlijk om zo een aantal weken met jou rond te trekken en te genieten van de mooie natuur en van elkaar. Leuk om te zien hoe het leven van een backpacker eruit ziet en hoe rlxt het er in Australie en NZ aan toegaat.
    Veel plezier bij Formule 1 en de AFL league dit weekend.

    Dikke kus en tot gauw, mama xxx

  • 26 Maart 2009 - 06:49

    Brigit:

    Ha die Jasper,
    Dit wordt misschien wel onze laatste reactie op jouw geweldige reisverhalen. We zullen ze nog gaan missen!
    Geniet nog maar lekker van je laatste dagen downunder, bij de Formule 1 en het Football en van Singapore natuurlijk. Kijk op 3 april boven Rusland maar uit naar zo'n andere grote Boeing, kunnen we naar elkaar zwaaien.

    Tot snel ziens!
    xxx Brigit, Alex, Anneke en Bram

  • 29 Maart 2009 - 07:54

    Oma Bosma:

    ren wel serieuse kijkers. Je hoort het nog wel Jasper Heel veel plezier met de races en een hele goede reis Veel liefs en een knuffel Oma.

  • 29 Maart 2009 - 08:01

    Opa Bosma:

    Jasper,

    Zoals je kunt zien is er iets fout gegaan met het berichtje van Oma. Ze wilde je iets vertellen over de open-huizen dag voor de verkoop van ons huis. Maar dat hoor je nog wel als je over enkele dagen thuis bent. Tot dan nog veel plezier en een goede thuisreis.
    Groeten Opa

  • 29 Maart 2009 - 10:16

    Tess:

    hoi jasper:)
    wat een mooie rotsen
    ik ben jaloers op je 8-)

    xxxx tess

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Jasper

Afgestudeerd, en nu eerst lekker reizen voor ik begin met werken

Actief sinds 15 Aug. 2008
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 56683

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 06 Mei 2015

Backpacken in Azië

06 Februari 2013 - 08 Augustus 2013

Exchange semester in Peru

03 September 2008 - 04 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: