Aankomst zonder familieleden.. - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Jasper Bosma - WaarBenJij.nu Aankomst zonder familieleden.. - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Jasper Bosma - WaarBenJij.nu

Aankomst zonder familieleden..

Door: Jasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper

04 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Hallo allemaal!

Op dit moment heb ik m'n ouders weer gezien! Ging allemaal iets anders dan ik verwacht had. Ze wisten niet wanneer ik hier zou komen, en ik had ook verteld dat ik dat nog allemaal moest uitzoeken. Stiekem wist ik dat al ruim 4 weken!
Dat betekende wel dat toen ik hier op vrijdag avond aankwam was hier niemand, alleen een ander Nederlands meisje die hier ook logeerde. Zij wist ook niet waar iedereen was. Mama bleek uit eten te zijn met Joke, Emma en Kaydin. En papa (feestbeest als hij is) bleek met Jan en een stel kerels mee te zijn met een vrijgezellen feest! Ze waren pas om half 7 thuis ;) Dus hem pas de volgende ochtend gezien..

De ochtend daarvoor heb ik afscheid genomen van Heidi. De laatste weken waren nog erg gezellig geweest! Na Queenstown zijn we naar Te Anau gereden. Die avond maar naar de plaatselijke bar gegaan, heel de plaatselijke jeugd ging los! Super grappig om te zien!
De dag na valentijn via de Milford Road naar Milford gereden omdat we later die middag op een boot een tocht over de Milford Sounds gingen maken. De route erheen was al super mooi, alleen een nadeel dat de bewolking erg laag hing! Toen we na een paar stops aan kwamen in Milford was het ook best hard aan het regenen. Op dat moment vonden we dat best een domper, want dit zou ongeveer het mooiste van Nieuw Zeeland moeten zijn! De boottocht maar gewoon in de regen gemaakt, was ook erg mooi. Heel veel watervallen en het zag er erg spannend uit tussen de wolken door. Toch was dit niet het beeld wat we hoopten te krijgen..
Die dag verder maar in een restaurantje gezeten en een camping gezocht.

Toen we de volgende dag opstonden, was het stralend weer! We zijn gewoon terug gereden en hebben een andere cruise gedaan over diezelfde Milford Sounds, nou met mooi weer! Dit heeft mooie artistieke plaatjes opgeleverd en ben ook blij dat we nog een keer de Sounds op zijn gegaan! Verder toen nog gewandeld daar in de buurt en terug gereden naar Te Anau. Kregen daar nog een tip voor een gratis camping, daar toen heerlijk geslapen.

De dag erop onze weg vervolgd met de Southern Scenic Route. Deze loopt vanaf Te Anau tot en met Dunedin. Onze eerste etappe was tot en met Invercargill, inclusief Bluff (het einde van de Highway 1) Het andere eind daarvan was bij Cape Reinga waar ik ook al ben geweest! Die dag wilden we grotten in, maar onze zaklampen waren slecht. Voor de veiligheid dat toen maar niet gedaan.. In een klein dorpje gelunched en doorgereden naar Invercargill. Meteen door naar Bluff, dacht eerst dat dat het zuidelijkste puntje was (bleek de volgende dag toch niet) Het waaide super hard daar! Even een fotootje en weer terug gereden. Die avond iets verderop geslapen op een grasveld waar groot op stond No Camping. Maar er stonden nog 10 andere campers dus dat was wel prima!

Het vervolg van de Scenic Route was een hele mooie! Die dag hoopten we pinguins te zien! Bij de eerste stop waren we dan wel bij het zuidelijkste puntje van het Zuidereiland! Iets verder gereden naar een oerbos wat nog uit de zee stak, en wat zagen we daar.. Onze eerste Yellow-eyed Penguin van vandaag! Dit is een zeer zeldzame en zijn er niet heel veel meer van over op de aardbol. Het zijn echt hele coole beesten, en ze waggelen zo grappig! :D Hierna verder gereden naar een andere baai, waar een zeeleeuw op het strand lag, en graag wilde spelen met de kayaks die daar ook lagen! Hij bleef ze ook maar volgen, waar ze ook voeren! Ook dachten we daar nog dolfijnen te zien, maar dat weten we niet heel zeker..
Daarna naar een waterval gegaan en naar The Cathedral Coves. Op het strand kwamen er ineens grote grotten! Best vet! Daarna naar Cape Kipnugget, waar we ook weer een heleboel zeehonden hebben gevonden. Een stukje terug ook bij een baai geweest, daar zouden die leuke grappige pinguins aan land komen. Kwamen al anderen tegen die niets gezien hadden. Wij kwamen daar en gingen bij een ander stel achter een bosje zitten. Na een tijdje zagen we een pinguin het strand op waggelen, en kwamen er nog meer uit de bosjes! Als het zou kunnen neem ik er een mee naar Nederland! Onderweg naar Dunedin nog gegeten bij een Chinees waar wij de enige klanten waren.. En onze lange dag beeindigd in Dunedin waar we snel zijn gaan slapen!

Volgende dag begon met rustig wakker worden in het zwembad! Hadden we ook wel eens zin in! Er waren wel een paar mooie oude gebouwen in deze studentenstad, zoals het treinstation en een paar kerken. Ook de universiteit nog bekeken en daar gelunched. Er stonden nog meer zeldzame dieren op ons lijstje, dus hierna doorgereden naar Otago Peninsula, waar op het topje albatrossen leefden met een spanwijdte van zo'n 3 meter! Die beesten vliegen snel zeg! Toen was het tijd om vrienden van ons die we hadden leren in Queenstown op te zoeken, en na wat smsjes over en weer hadden we geregeld dat we in de woonkamer konden slapen en met hun uit eten en op stap gingen! Het was een Braziliaans / Filipijns koppel en echt wel super vriendelijk! We mochten altijd terug komen! Die avond wezen stappen in verschillende barren en de ochtend besteed aan slapen! Aan het eind van de middag de auto in gestapt en naar Mount Cook gereden. Daar hadden we afgesproken met een man die we op de ferry hadden leren kennen. Als het weer goed was, konden we daar samen gaan wandelen.
Maar zoals met de meeste hoogtepunten deze trip was het mistig! En heb ik de hoogste berg van heel Nieuw Zeeland niet gezien! Na 2 nachten maar doorgereden richting Christchurch omdat we allebei (Gert Jan ook) de auto daar af moesten zetten. In Geraldine in een motel geslapen met z'n 3'en (kregen we van GJ :)) Ook wel eens fijn om in een bed te liggen! De dag erop afscheid genomen van hem, zijn reis zat er al bijna op. Wij zijn toen naar Christchurch gereden en later nog naar Akaroa, een plaatsje aan de kust met Franse invloeden! Eerst was het nog wel goed weer, dus wel een paar mooie uitzichten gezien! De dag erop was het echter weer slecht weer en zijn we weer terug naar Christchurch gereden. Een dagje zwembad gehouden en 's avonds gaan stappen in de backpackers bar in het centrum.

Woensdag de 25e. Onze reis met de auto zat erop! Onze matrassen verkocht voor $10 aan een 2e hands winkel en al onze zooi de kamer ingesleept. Begonnen aan de weg naar het vliegveld om hem te droppen. Deze avond was ook de laatste avond van het reizen van Heidi en mij. De dag erop zou ik om 7 uur al in de bus zitten naar de ferry! De laatste biertjes gedronken en alle hoogtepunten nog eens laten passeren! De reis was geweldig: Heidi bedankt!

Na een wekker op 6 uur, en afscheid genomen te hebben van Heidi, stond ik dan in m'n eentje buiten met een paar tassen, die je niet te lang op je rug wilt! Maar.. ik had een missie! In 2 dagen naar Hamilton om m'n ouders weer op te zoeken! Na 5 uur bussen en 3 uur ferry was ik terug in de hoofdstad! In de bar weer een jongen gezien die ik al kende, dus iets later gaan slapen dan de planning. Maar die slaap is goed gemaakt in de 10 uur durende rit de volgende dag naar Hamilton! Hier aangekomen de bus gepakt en daarna begonnen aan de wandeling naar 251 Collins Road (met diezelfde zware tassen!) Halverwege werd ik tegemoet gefietst door het andere meisje wat hier zat en zei ze dat er niemand was en ook niet wist waar ze waren. Maar gezellig over onze reizen gepraat en een paar uur later mijn moeder weer in de armen gesloten..

Er staan nog een paar leuke dingen op de planning. Papa en mama vermaken zich hier ook heel erg. Donderdag ochtend vliegen we alweer samen naar Melbourne, om vanaf daar hopelijk naar Tasmanie te gaan en daar rond te crossen met een campertje! Ik ga nog goed genieten deze laatste maand en proberen het volgende verhaal iets eerder te schrijven!

Xxx

P.s. Iedereen carnaval overleefd?

  • 03 Maart 2009 - 21:05

    Milou Van Laarhoven:

    WAUW, wat een tof verhaal! Ik ben écht jaloers.. ;) Ondertussen studeren wij hier met zijn alle door in Nederland.. Carnaval overleefd, maar het scheelde weer niet veel ;) GENIET!!

  • 03 Maart 2009 - 21:12

    Maud:

    Uiteraard hebben we carnaval overleefd!
    Super leuk weer :D
    het wordt wel tijd dat je onderhand weer naar huis komt!
    ik wil die kale kop wel eens in real life zien!!
    Maak er nog wat van die laatste maand, en de groetjes aan je ouders!
    Liefs!

  • 03 Maart 2009 - 21:15

    Rob:

    Hi mate,
    Ben errug jaloers vanwege de pinguins, dat snap je (-:
    Geniet ervan met z'n allen! Groeten uit Mijdrecht.
    PS Welk carnaval?

  • 03 Maart 2009 - 23:10

    Ria En Robin:

    Wat heb jij al ontzettend veel mooie dingen gezien en mooie foto's gemaakt. Volgens mij houd je het nog wel een maandje vol!! Geniet ervan zolang je kunt.
    Doe de groeten aan pa en ma.

  • 04 Maart 2009 - 07:07

    Anne. :

    hoooiii neefje!

    Ik had natuurlijk de afgelopen dagen al lekekr met je bijgekletst .. maar vond je verhaal weer leuk! Wat een coole pinguin trouwens, neem hem toch maar stiekum mee!! :D haha..

    Ik heb weer een heerlijke nachtrust gehad, dus kan er vanavond weer tegen aan bij mijn volgende trainin ! (A) Je bent nu 1 x een Bikkel of je bent het nie :)! haha..

    Nou veel plezier met pap en mam, en goede reis!
    Spreek je snel!

    Dikke KUS!

  • 04 Maart 2009 - 08:47

    Yannick:

    Dude!

    Dit zijn weer onwijs vette foto's... Ik moet je alleen wel meteen een waarschuwing geven: Pas op voor de grappig penguins! Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat ze bijten! En dan is de snavel ineens niet heel leuk meer ;-)
    Heb je nu officieel afscheid genomen van de matrassen en het mobiel slapen? Kan me voorstellen dat een normaal bed ineens de hemel lijkt! (en misschien wel is)

    Geniet er nog even van!! Zeker nu je ouders erbij zijn!

    Doe ook de groeten aan je ouders!

    Je neef,

    PS: Carnaval? Tuurlijk niet ;-)

  • 04 Maart 2009 - 08:47

    Marlien:

    Hoi Jasper,
    Wat een leuk verhaal heb je weer.Je avonturen in je eentje zijn nu voorbij,nu verder met je ouders.Heel veel plezier en geniet ervan. Doe pap en mam de groeten(laat die pinguins toch maar daar)
    dikke kus

  • 04 Maart 2009 - 11:53

    Marian:

    Ha die Jasper,
    Grappig om foto's te zien waarvan ik denk dat ik ze eerder gezien heb(Klopt ook) Het blijft allemaal geweldig. Als je dit leest zul je ook de lange wandeling al gehad hebben.Goed gegaan?
    Veel plezier verder en groeten aan alle familieleden.

  • 04 Maart 2009 - 21:10

    Oma Bosma:

    Hoi allemaal Ik schrijf dit maar jullie zitten waarschijnlijk in het vliegtuig. Ontzettend leuk dat jullie Maandag belden. We hebben een gezellige dag gehad. Jullie hebben het bij Jan en Joke leuk gehad He? Ik hoop dat de volgende reis ook weer goed en gezellig is met jullie drieen Heel veel plezier en goede reis Ik ga slapen Liefs en groeten van ons Mama/Oma.

  • 05 Maart 2009 - 08:40

    Brigit :

    Hi Jasper, Antoinette en Jacques!
    Misschien lezen jullie met zijn drieën dit berichtje wel. Ik denk dat jullie nu in Melbourne zitten, of al onderweg naar Tasmanië zijn. Lijkt me echt heel gezellig om zo met zijn drieën rond te trekken. Lieve Jasper, het gaat nu snel voor je, geniet er nog maar extra van!
    Lieve groeten van ons,
    Alex, Brigit, Anneke en Bram

  • 05 Maart 2009 - 15:28

    Anita:

    Hoi Jasper, Jacques en Antoinette,

    Net een mailtje gehad van Marian dat jullie nu op de boot zitten naar Tasmanie. Weer een nieuwe belevenis. Geweldig, geniet ervan!
    Ik heb uiteraard ook weer genoten van jou verhaal, Jasper. Ik moet er altijd wel even voor gaan zitten, maar dat doe ik met veel plezier.
    Heb je de dikke knuffel van mij al gehad via je moeder, Jasper? Zo niet dan heb je die nog te goed of je krijgt een extra dikke op 4 aprilvan mijzelf. Vind ik ook niet erg.

    Nogmaals, heel veel plezier daar en ik kijk al weer uit naar het volgende verhaal.

    Groetjes
    Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hamilton

Jasper

Afgestudeerd, en nu eerst lekker reizen voor ik begin met werken

Actief sinds 15 Aug. 2008
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 56677

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 06 Mei 2015

Backpacken in Azië

06 Februari 2013 - 08 Augustus 2013

Exchange semester in Peru

03 September 2008 - 04 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: