Helaas, ik durf het niet..! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Jasper Bosma - WaarBenJij.nu Helaas, ik durf het niet..! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Jasper Bosma - WaarBenJij.nu

Helaas, ik durf het niet..!

Door: Jasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper

13 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Kia Ora!

Het klonk erg stoer, een bungyjump van 134 meter, maar hoe dichter ik bij Queenstown kwam hoe meer ik er tegenop zag! Nou besloten om het niet te gaan doen, want je moet alleen maar dingen gaan doen die je leuk vind! En ik wil wel blijven genieten!

Natuurlijk heb ik de afgelopen tijd weer volop genoten! Dat kan ook moeilijk anders, want Nieuw Zeeland is echt super mooi! De natuur is echt prachtig en je staat steeds versteld van de dingen die je ziet. Het noorder eiland was al mooi, maar wat anderen al zeiden klopt, het zuider eiland is nog mooier!

Op 4 februari namen we de ferry van Wellington naar Picton. Hij zou eigenlijk om 2 uur vertrekken, toen zou het 3 uur worden. Daarna kwam de mededeling dat er 100 mensen niet meekonden omdat de reddingsboten niet goed waren. Uiteindelijk is iedereen met de ferry van 18.25 gegaan, kregen we de boottocht volledig gratis en nog wat vouchers voor eten! Best prima! De boottocht zelf was ook super mooi, we kwamen tussen fjorden het zuider eiland binnengevaren! In combinatie met zonsondergang en donkere wolken heeft dit weer leuke plaatjes opgeleverd!

Aangekomen in Picton gingen we naar ons hostel. We schenen met 22 mensen op een kamer te liggen. De eigenaresse, een wazige vrouw die volgens mij volledig stoned was, bracht ons naar onze kamer. Daar bleken al meerdere mensen op m'n bed te zitten want we sliepen in de TV kamer! Met nog 4 anderen, maar er hing een lucht alsof alle mensen de hele dag niet uit de TV kamer waren geweest! Al met al een aparte ervaring..

De dag erop hebben we bij een auto verhuur bedrijf een mooie Mazda Capella gehuurd. Dit is een 4x4 stationwagen (maar dat 4x4 geloof ik niet) We hebben matjes gekocht en 2 dagen later bij een recycle shop ook voor 3,5 euro een matras!

Op auto dag 1 zijn we via de Marlborough Sounds (de mooie fjorden van de dag ervoor) naar Nelson gereden. Hier waren AD en Craig, 2 Engelse jongens die ik vanaf het begin in Australie ken! Super leuk om hun weer te zien! Die avond bij hun hostel doorgebracht. Achter het zwembad daar staat een bus, daarin kan je na 10 uur doorfeesten. Die hele bus stinkt naar een wietplantage en het is er erg gezellig! Hier een paar uurtjes doorgebracht. Het bier wat we dronken was ook wel apart, je ging namelijk met een 2L fles naar de pub toe, en dan vulden ze hem op onder een speciale tap (zo'n 4,5 euro per fles)

We zijn nog een extra dag in Nelson gebleven en toen doorgereden naar het Abel Tasman National Park. Een must do als je hier bent. We zijn met een aqua taxi naar Torrent Bay gevaren, en toen op ons gemakje terug naar de auto gelopen! Ondertussen lekker gelunched, gezwommen op een prive strandje en uitgebreid genoten van de natuur! Na ruim 4 uur hadden we het cafe bereikt en onszelf getrakteerd op een koud biertje!

De dag hierop stond een lange auto dag op het programma. We waren de afstanden in Nieuw Zeeland nog niet zo gewend. Zo brandde het benzine lampje maar wisten we niet dat je hier goed 200km op een tankstation kan wachten! We hebben het gelukkig net gehaald en konden we met een gerust hart verder rijden! De eerste stop was een zeehonden kolonie, deze dieren had ik op mijn reis nog niet eerder gezien was dus wel leuk om ze te zien. Hierna reden we naar de Pancake Rocks, deze hadden de naam gekregen omdat ze uit allerlei kleine laagjes bestaan als een grote stapel pannekoeken! Zag er heel apart uit! Gestopt in een uitgestorven dorpje om te eten, verder gereden en aan een super mooi meertje gestopt omdat dat tevens een (gratis) camping was. Hier wilde ik wel wakker worden! Onze fles bier in het water koud gelegd en met onze mede kampeerders aan het kampvuur gezeten.

De volgende morgen waren we minder blij met onze slaapplek, we hadden amper geslapen doordag het stikte van de muggen daar! Beetje jammer! Onze tocht vervolgd naar Franz Josef, een gletsjer. We zagen hier niet veel van omdat het erg mistig was. We besloten om de gletsjer hike ook nog maar niet te doen en nog een keer terug te rijden! De dag erop was het weer iets beter en zijn we wel tot aan de Fox Glacier gekomen, ik heb zelfs het ijs aangeraakt! Maar we gaan dus nog een keer terug om het goed te doen! Via allerlei watervalletjes kwamen we aan bij een groot meer, Lake Wanaka. Hier hebben we de dag erop een gave wandeling gemaakt, best steil (maar lichaamsbeweging is wel weer goed) en je had een mooi uitzicht over allerlei bergen!

Nou zit ik in Queenstown, Adrenaline capital of the world! We doen redelijk rustig aan, kijken film in een hostel en hangen wat rond. Ik wilde dus de sprongen doen, maar dat komt nog wel ooit een andere keer (of niet?!) Eergister avond ben ik hier heel toevallig ook Jordy weer tegengekomen! Had hem net gesmst waar ik was en kreeg ik terug dat hij hier ook was! Een leuke reunie wat we in meerdere kroegen gevierd hebben :) Vandaag hebben we een mountainbike gehuurd en een beetje rondgecrossed, was erg leuk! Morgen rijden we verder en binnen een paar dagen ga ik naar de Sounds (Milford & Doubtful) Deze fjorden staan op nummer 1 en 2 van de lijst van must-see in Nieuw Zeeland dus ik ben benieuwd!

Het weer is gelukkig niet zo erg als in Australie, wat echt een puinhoop is op dit moment. Ik hoop dat dit over een maandje opgelost is als ik met mijn ouders dit deel een bezoek ga brengen!

Tot snel..

Xxx

P.s. Tess: ik heb nog geen vriendinnetje, jij al wel een vriendje?

  • 13 Februari 2009 - 08:29

    Marian:

    Hoi Jasper,
    Verstandig om niet te springen!! Ik weet dat je ook op andere manieren kunt springen, met een soort schommel.Ook heel spectaculair maar minder belastend voor je lijf. Ik heb het op een dvd gezien. De dochter van mijn vriendein heeft dat gedaan. Ik zal nog kijken waar dat is en je dat ook vertellen. Verder natuurlijk nog heel veel plezier.
    Groeten uit en nat en sneeuwerig Rijssen

  • 13 Februari 2009 - 08:40

    Yannick:

    Dude!
    Ik heb vanochtend wel 134 meter gesprongen! Met een skippybal, was erg kapot maar was wel genieten ;-)
    Is over het algemeen Nieuw Zeeland mooier dan Australie? En zijn er veel verschillen? Voor mij zijn Australie en Nieuw Zeeland redelijk hetzelfde namelijk, en volgens mij klopt dat niet.
    Ben hier weer druk bezig, verticale borrels gehad (veel zooi en intensieve avonden)Maar het is nogsteeds super! Heb net de halfjaarlijkse evaluatie en exploitatie gehad, en dat was erg positief! De verbouwingen gaan nu dan toch echt beginnen, erg vet!

    Jasper, heel veel plezier en blijf er idd van genieten!

    Je neefje ;-)

  • 13 Februari 2009 - 08:45

    Brigit:

    Gidday Jasper!
    Wauw, weer een plek op mijn verlanglijst van nog te bezoeken paradijsjes op aarde. Ben benieuwd naar je foto's van watervallen, gletsjer en fjorden. Zal wel indrukwekkend zijn, net als de rest van je hele avontuur. Héél véél plezier nog en veel groeten uit Breugel

  • 13 Februari 2009 - 10:04

    Marian:

    Zoals beloofd nog een keer: het is de Nevis-swing vanuit Queenstown, dus daar waar je nu zit. Je zult het dan ook ongetwijfeld al gehoord hebben. Je zit op een soort schommel, maakt een vrije val van 60 meter en dan een swing over een ravijn. Het ziet er spectaculair uit en schijnt echt een kik te geven. Groeten

  • 17 Februari 2009 - 11:36

    Oma Riet:

    Hai Jasper,
    Eerst even reageren op de sprong die je steeds enger vond, ik vind het hèèl knap dat je dat dus ook niet gedaan hebt en 't leuke ervan is dat je òòk dàt aan ons mailt!! Wat geniet je ook in Nieuw Zeeland van alles en via de foto's laat je ons weer volop meegenieten! Prachtig!
    Wat luxe dat jullie nu een auto hebben gehuurd, maar zou je niet eens ,'n
    tankje met benzine op voorraad mèènemen?? Een ezel stoot zich toch niet 2 x aan dezelfde steen???Hahahaha!!Hier zijn we weer hèlemaal klaar voor Carnaval, de hèle stad is versiert met vlaggetjes en balonnen dus het feest kan beginnen! Dat zul jij dit jaar moeten missen, of doen ze daar ook aan dit soort feesten?
    Jasper, ook namens opa wensen wij jou hele fijne dagen met je ouders! Dikke knuffel van ons twee hier uit "Boeskoolstad" h.v.j.Oma Riet

  • 18 Februari 2009 - 14:41

    Benthe:

    Hey!

    Niet zo gek dat je dat niet durfde, is wel erg hoog... Maar supervet al die verhalen! En wat lees ik nou, hoopt Tess ook al op een maori-meisje in de familie?

    Liefs!

  • 20 Februari 2009 - 07:36

    Jordy:

    Mietje! Hahaha! Waar zit je nu? Ik zit momenteel in Adelaide! Ik reis nu met 2 meiden die ik heb leren kennen in NZ. Hier blijven we nog 2 nachtjes en dan gaan we de Great Ocean Road doen tot aan Melbourne. Daar blijven we dan nog voor 1 of 2 nachten en dan gaan we naar Tasmanië toe. Wellicht kom ik je nog ergens tegen haha. Veel plezier met je verdere trip!

  • 20 Februari 2009 - 11:02

    Oma Bosma:

    Jasper gweldig hoe jij het allemaal doet De foto's zijn ook weer super, De koffers in Son zijn natuurlijk al gepakt. Jullie gaan ook nog een flinke wandeltocht maken he? Leuk dat je je ouders weer ziet.Wij zijn vorige week Zondag bij hun wezen koffie drinken was gezellig. 28 Februari vieren we Opa zijn verjaardag.Dan kan Benthe er ook bij zijn.Die moet de volgende dag naar de band dan komt er iemand uit Australie om hun nieuwe roffeltjes te leren. Is dat goed Benthe?28 Maart is er weer open huis.Hopelijk komen er dan meer mensen kijken en een koper?Het is best spannend.Jasper ik stop er mee.Heel heel veel plezier samen met je vader en moeder Groeten van Opa en van mij een dikke knuffel.

  • 23 Februari 2009 - 17:49

    Mia:

    hoi jasper ik heb ook even weer jou site bezocht en genoten van de prachtige foto s weer heel andere als die van heidi jullie avontuur is bijna afgelopen heb nog een leuke tijd met je ouders en geniet van alle moois groetjes moeder van heidi

  • 24 Februari 2009 - 18:11

    Tess:

    hoi jasper
    het is een beetje laat maar nee ik heb nog geen vrientje
    (maar ik denk ook niet dat,dat gaat gebeuren.
    liefs tessie

  • 02 Maart 2009 - 16:03

    Robert Keepers:

    Hee Kiwi!

    Doe die oudjes van je de groeten van mij en die fles bier ligt voor jou en je pa alvast gereserveerd bij mij in de koelkast!

    Laterrrrrrrrrrrrrrrr!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Jasper

Afgestudeerd, en nu eerst lekker reizen voor ik begin met werken

Actief sinds 15 Aug. 2008
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 56665

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 06 Mei 2015

Backpacken in Azië

06 Februari 2013 - 08 Augustus 2013

Exchange semester in Peru

03 September 2008 - 04 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: