Enge spinnen.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jasper Bosma - WaarBenJij.nu Enge spinnen.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jasper Bosma - WaarBenJij.nu

Enge spinnen..

Door: D'n Bossie

Blijf op de hoogte en volg Jasper

22 Oktober 2008 | Australië, Sydney

Even een korte update voordat mijn verhalen weer al te lang worden. Jordy en ik zijn nou in Town of 1770, dat is een heel stuk zuidelijker dan verwacht. Maar we besloten gister om maar een heel stuk verder te rijden omdat er tussen toch niet veel te zien is!

Toen we terug kwamen na onze zeiltocht zijn we nog een paar nachten gebleven in Airlie Beach, voornamelijk om op stap te gaan! Verder nog afscheid genomen van Jornt en Larissa, waar we meer dan een week mee gereisd hebben. Een lekkere bbq gehad met 2 Duitse meisjes die we op de boot hadden leren kennen, iets daarna alweer afscheid van ze genomen omdat ze verder gingen. Heel wat gratis drankjes gehad omdat we nog vouchers hadden en op zondag verder gereden naar Mackay.
Op weg daarnaartoe zijn we dwars door Marian heen gereden ;) Hopelijk heb je er niets van gevoeld! Nog wat rondgelopen en rondgeslingerd als Tarzan (zie de foto's) en geslapen bij een park. Daar kwamen we 3 kerels zonder shirt maar met helmen tegen, toen we opzoek waren naar een douche. Die waren er niet, maar we mochten wel bij hun gebruik maken van de douche! Ideaal en best grappig want we kwamen terecht in een lekker rommelig studentenhuis.

De volgende dag zijn we naar Cape Hillsborough gegaan. Ik had al gehoord van een collega van papa dat het daar erg mooi moest zijn, en van de locals hoorde ik dat opnieuw. Dus moesten we er maar eens een bezoekje aan brengen! Toen we daar aankwamen liepen we al meteen tegen een stel kangoeroes aan, die het niet erg vonden om geaaid te worden! Verder gegaan met een wandeltocht langs allerlei uitkijkpunten, met hele mooie uitzichten!! Op de terugweg hadden we geen zin om die zelfde weg te lopen, dus zijn we van het pad af gegaan en langs de kust gelopen/geklommen. Na een aantal rotsen te hebben overwonnen liepen we door een stukje bos en voelde ik ineens iets op m'n rug. Bleek het een enorme spin te zijn, die als hij z'n poten uitstrekte (wat op de foto niet goed te zien is) meer dan 10cm was! Toen we die overwonnen hadden zijn we terug gelopen en terug gereden naar Mackay. In het winkelcentrum daar waren ze al helemaal gek van de kerst, dus hebben wij ook maar een vrolijk cd'tje gekocht voor in de auto. Voortaan lekker meezingen met Mariah Carey's All I Want For Chrismas..

Gistermiddag hebben we besloten dat we maar in Brisbane werk gaan zoeken en dus weggaan, dus meteen de auto gepakt en zo'n 500 km zuidelijker gereden naar Town of 1770. Dat is de meest noordelijke surfspot van Australie, wat we graag even wilden uitchecken.
De golven waren vandaag niet zo heel goed, maar we hebben ons toch vermaakt met skimboarden en bodyboarden. Kortom weer een geslaagde dag!

Vanavond rijden we naar Bundaberg om daar morgen de lokale rum te testen. Daarna rijden we door om in de buurt van Fraser Island uit te komen, waar we aan het eind van het weekend beginnen met een tour!

Tot de volgende keer..

P.s. Ik weet niet of ik m'n mobiele nummer al had doorgegeven, maar het is +61405163898

  • 22 Oktober 2008 - 07:24

    Brigit:

    Ha die Jasper,
    Nou, ben maar niet bang dat we je verhalen te lang gaan vinden. Ze gaan erin als koek. En zeker met al die geinige foto's erbij. Ben benieuwd hoe Mariah Carey's kerstliefdjes klinken als jullie aan de plaatselijke rum hebben gezeten :-)
    Succes met het vinden van een baantje in Brisbane, maar dat gaat jullie vast lukken. Tot een volgende bericht!

  • 22 Oktober 2008 - 10:49

    Marian:

    Hoi jasper,
    Dat was dus dat gekriebel, je reed op afstand dwars door me heen!!! Was het daar nog een beetje leuk of alleen heel snel erdoorheen en wegwezen?
    Ik ben het met de vorige schrijster eens. Je hoeft niet bang te zijn voor te lange verhalen. Is leuk om te lezen.
    Gisteren zijn we bij Yannick in Delft geweest i.v.m. zijn verjaardag. Ook leuk maar in een iets andere orde van grootte dan wat jij meemaakt. Geniet er van. Groeten

  • 22 Oktober 2008 - 11:41

    Anita:

    Hoi Jasper,
    Lekker zo'n spin op je rug. Verder ook weer een leuk verhaal zeker met de foto's, we blijven er van genieten.
    Pim en ik zijn gisterenochtend bij Yannick geweest. Pim heeft deze week vakantie. We hebben een rondleiding bij Vigiel gehad. Wat een geweldig pand is dat. Elke kamer of ruimte heeft haast zijn eigen verhaal. Was echt super. Hier gaat het dus ook goed.
    Tot je volgende verhaal.

    Groetjes
    Anita


  • 22 Oktober 2008 - 12:52

    Tom:

    Hee Jasper. Leuk verhaal hoor ;) hoop voor je dat 't bier daar goed te drinken is, vast wel! haha, tot spreeks.

  • 22 Oktober 2008 - 14:22

    Mama:

    Hee knul, ik ben blij dat jij die spin op je rug hebt gehad en niet ik! Hij is wel erg groot! Ik griezel al bij de gedachte. De foto's zijn weer prachtig. Die foto van dat opspattende water met de auto is ook erg goed gelukt, had het zo hard geregend of liep er een riviertje gedeeltelijk over de weg?
    Veel plezier met alles wat jullie gaan ondernemen, aan de muziek zal het niet liggen!
    xxx mama

  • 22 Oktober 2008 - 14:50

    Yorick:

    Ha Tarzan de spinnenliefhebber ;),
    klinkt weer goed allemaal! Veel plezier met de rum en de kerstcd!
    Cya

  • 22 Oktober 2008 - 17:06

    Emmy:

    Heee Bossie! Hoe is het? Lees je je mail ook af en toe? Ik heb net een mailtje gestuurd en ik dacht: toch maar even checken of hij die wel leest ;) Veel plezier nog! Groetjes xxxx

  • 23 Oktober 2008 - 18:40

    Simon:

    Chick!

    Wat een heerlijke reis heb jij daar toch ook man. Tering. Ik zit hier maar in de tentamens met een graadje of 14 buiten, en jij klaagt over een insectbeest dat een paar seconden op je rug zit...

    Heb overigens mijn eerste tentamen (QM1) gehaald. Precies 27 punten inclusief mijn bonuspunten! Net aan dus, maar hij is binnen.

    Morgen MOM, een stuk makkelijker, maar wel een stuk meer. Ik vraag me dus af of ik dat ga halen, maar goed. Dat zien we dan wel weer. Ik ga nog even blokken, ik spreek je snel!


  • 26 Oktober 2008 - 09:12

    Oma Bosma:

    Wat weer een prachtig verhaal.De foto,s zijn ook weer schitterend. Jouw familie komt zo even op de koffie. gezellig. Hier gaat zo,n gangetje. De wond, daar zijn ze tevreden over.Woensdag gaan de hechtingen uit de operatie wond die is al mooi dicht.Zo klungelen we maar verder.Jasper heel veel succes met al je plannen en tot de volgende keer.Knuffel Oma.

  • 26 Oktober 2008 - 14:35

    Anne:

    Hee neefje!
    Zo te lezen heb je het er super, en weet je me al aardig jalours te maken! haha(A) (zeker met de gedachten dat ik volgnede week tentamenweek heb.. hihi,)
    Behalve dan met de spin, zat hier er zelfs van te griezelen haha..

    super veel plezier, en ik spreek je snel
    Kus Je Nicht.

  • 26 Oktober 2008 - 19:05

    Karin En Ernst:

    ha achterneef,

    Leuk om al je belevenissen te lezen. Je hebt het prima naar je zin en aan de foto's te zien is het er schitterend !! Ga door met genieten en we blijven je verhalen lezen.

  • 28 Oktober 2008 - 20:57

    Oma Riet:

    Nou kerel, ook dèze verhalen vertellen vèèl over jullie belevenissen! Jij bent je vàst ròt geschrokken bij 't voelen èn zien van die spin bbbbbbbrrr!
    Maar jij laat ons op deze manier wèl gewèldig meegenieten van àlles wat je om je heen ziet en de foto's blijven fantastisch!Wat kunnen jullie pràchtig springen!Super hoor! Veel sukses met 't zoeken naar een baan en tot volgende keer.
    gr. òòk van Opa Knuffel Oma Riet. ps. Opa probeert bij de dagopvang te kijken naar
    naar de berichten van jou! Leuk he!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Jasper

Afgestudeerd, en nu eerst lekker reizen voor ik begin met werken

Actief sinds 15 Aug. 2008
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 56666

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 06 Mei 2015

Backpacken in Azië

06 Februari 2013 - 08 Augustus 2013

Exchange semester in Peru

03 September 2008 - 04 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: