Fraser Island - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Jasper Bosma - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Jasper Bosma - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: D'n Bossie

Blijf op de hoogte en volg Jasper

29 Oktober 2008 | Australië, Noosa Heads

Hello everybody!

Een paar minuten na mijn laatste berichtje gingen we opweg naar Bundaberg om daar de rum te gaan proeven, maar een klein uurtje later stonden we langs de weg. Running out of petrol! We hadden het lampje van de benzine wel zien branden maar dachten dat we het wel zouden redden tot het volgende (goedkopere) benzinestation. Die was dicht dus was het wachten op het naderende onheil! We stonden stil langs een 2-baans weg in de Middle of Nowhere met een stel vrachtwagens die langs ons heen scheurden. Er kwam een politie langs die hulp zou gaan halen maar die kwam terug met de mededeling dat we 2 opties hadden: hier slapen en morgen terug liften voor benzine of de Australische ANWB laten komen en dat kostte ons $70. Dit hebben we geen van beide gedaan, Jordy is de 50 resterende kilometer naar Bundaberg gelift met een aardige mevrouw. Op de terugweg stond hij nog geen 3 minuten langs de weg en toen stopte er een politie auto met de mededeling dat het verboden is te liften ($60 boete) maar omdat hij daar met z'n jerrycannetje stond mocht hij meerijden en die aardige man moest toevallig precies langs de weg waar wij stonden. Met de 5 liter haalden we het net tot aan Bundaberg en hadden we goedkope benzine: Missie geslaagd!

De dag erop zijn we naar de Bundaberg Rum Destilery gegaan waar we een leuke rondleiding hebben gehad met 2 Free Drinks. We zaten dus om 11 uur al aan de rum cola! De volgende stop was Hervey Bay, maar vonden we niet zo leuk dus de volgende dag maar door gereden naar Rainbow Beach vanaf waar we naar Fraser Island gingen.
We hadden geboekt maar waren te laat dus moesten we hopen op een plaats bij de groep van zondag, gelukkig zaten we erbij! Voordat we de meeting hadden zijn we eerst zaterdag ochtend met de 2 Duitse meiden die we hebben leren kennen in Airlie Beach naar een plaatsje verderop gereden om dolfijnen te voeren, heel erg leuk!
Bij de meeting een korte uitleg over de tour en wat er allemaal bij hoorde. Dit werd gedaan door een enthousiaste nep-rapper die het had over de 3 beste dagen van ons leven dus Smile on the dile met je sister from another mister and your brother from another mother. Want je was tenslotte een grote familie!

Het idee van de trip was dat we met 11 mensen een 4x4 jeep meekregen en daar met nog 4 andere auto's rond gingen rijden en allerlei mooie dingen gingen zien op het grootste zand eiland ter wereld: Fraser Island! En ik kan je verzekeren, er was HEEL VEEL zand!
Je moest eigenlijk 21 zijn om te rijden maar ik liet deze kans niet aan me voorbij gaan dus heb ik gewoon in die jeep gereden! We zijn de eerste dag naar Lake McKenzie gereden wat een erg mooi meer was met een strand vergelijkbaar met Whitehaven Beach. Hierna moesten we opzoek naar een slaapplaats, 1 auto waren we kwijtgeraakt dus de eerste avond was grote party met 44 mensen! Onder andere ook een groep Ieren, en die mensen zijn echt gek en blijven maar drinken! Het was zo erg dat er een paar op hun eigen tenten zijn gesprongen zodat voor nacht 1 er al een paar mensen buiten moesten slapen.

De volgende dag al vroeg op en doorgereden naar het noorden van het eiland waar een grote rots was waar je super mooi uitzicht op zee had! We hebben vanaf daar dan ook walvissen, dolfijnen, schildpadden en roggen gezien! Op de weg naar onze volgende stop (de Champagne Pools) zijn we een paar keer vast komen te zitten in het zand wat leidde tot een leuke groeps opdracht: duwen! Toen we er uiteindelijk aankwamen konden we nog lekker zwemmen, daar nog zeesterren aangeraakt en een octopus gezien.
Verder die dag nog naar een scheepswrak geweest en daar in de buurt onze tenten opgezet. Dezelfde auto als de dag ervoor was er weer niet, maar nou stonden iets verderop nog 4 andere jeeps dus het was een groot feest! 's Avonds naar een berg geklommen vanaf waar je een erg mooi uitzicht had.

Na een redelijke nachtrust was de laatste dag alweer aangebroken. Na een degelijk ontbijt zijn we naar Eli Creek gereden, een lekkere frisse zoetwater beek waar je heerlijk in rond kon drijven en je opfrissen (wat wel lekker is met al dat zand!) Daarna nog naar Lake Wabby gegaan. Om daar te komen hebben we eerst een wandeltocht moeten maken die erop leek alsof ik door de sahara liep (inclusief de temperatuur) de onderkant van m'n voeten waren verbrand dus het meer was een fijne tussenstop voordat we weer terug konden..
Toen was het al weer tijd om naar de ferry te gaan en terug naar het hostel. We waren er allemaal over eens dat we er nog wel een tijdje langer hadden kunnen blijven en dat het echt super gaaf was!
Die avond dan ook nog maar een goede afterparty gehouden om de mooie tijd te herdenken!!

Deze ochtend hebben we nog wat foto's uitgewisseld voordat we naar Noosa zijn gereden. Om half 5 worden we opgehaald om te gaan beginnen aan een 3 dagen/2 nachten kano tocht over de Noosa Everglades, dus eindelijk weer wat beweging voor onze luie spieren.

Ik ben in het hostel in Rainbow Beach ook nog 3 mensen van mijn groep in Sydney tegengekomen (Mark, Kim en Karin) dus was een leuke reunie!

Tot over een paar dagen waarna jullie een mooi verhaal krijgen over de Noosa Everglades!

Xx

• 29 Oktober 2008 - 08:22

Anne..:

Ohhh echt super foto's.. ik had er al wat over gehoord, vriendin van mij is er ook geweest afgelopen jaar, maar ziet dr echt super uit..
    Trouwns, lekkere billen hooor.. hahaha !!

Veel plezier nog, spreek je snel,
    liefs XX

• 29 Oktober 2008 - 08:30

Lia:

Hoi Jasper,

Whow... het leven is goed in de outback!
    Veel plezier verder!

Lieve groeten voor jullie beiden van, grote broer Sander, papa Ruud en mama Lia van Jordy.

• 29 Oktober 2008 - 08:36

Marian:

Wat mooi allemaal!!!!Ook je billen al zijn ze wat bleekjes.
    veel plezier en denk eraan: ook een toyota rijdt op benzine!!!
    Groeten

• 29 Oktober 2008 - 08:38

Jack:

Ik zit hier nog in Doveton, ga 5 november verder naar Peth.

Haha echt super grappig dat je daar in de middle of nowhere zonder benzine staat. Misschien een ideetje om altijd 1 of 2 extra kannen benzine mee te nemen..

Mare het leven als zwerver die slaapt in een auto en rum drinkt om zijn dagen door te komen bevalt je wel ofniet??

xx Jack

• 29 Oktober 2008 - 09:42

Anke:

So meneer! Jij vermaak je daar wel op de open zonnige vlaktes met flipper en een oude boot zo te zien! ben jaloers hoor, hier vanaf de bank met mijn geopereerde knie(even zielig doen) moetjij trouwens niet is onderhand terug komen? is weer tijd voor een welkom-terug-feestje.. x

• 29 Oktober 2008 - 10:06

Opa Theo:

Ik zit nu bij de dagopvang en zoals je oma al had gezegt ben ik nu leuk aan het kijken naar je berichten en foto's! Ik geniet er echt van dit te lezen en te zien! ~
    Ik wens je nog heel veel plezier toe en een dikke knuffel van opa!

• 30 Oktober 2008 - 12:27

Oma Riet:

Sta ik toch voor de èèrste keer met n bericht àchter Opa!Leuk he? En hij heeft er sàmen met zijn hulp enòrm van genoten.
    Sjonge kerel, wàt een belevenissen ..niet te geloven dat jij dit àllemaal al meemaakt. Prachtige foto's En "Knap"hoe jullie alles oplossen. Ben trots op jou!Kus van mij en tot nieuw bericht!

• 30 Oktober 2008 - 15:15

Marlien:

He Dombo,als er een rood lampje gaat branden in een auto moet je niet denken oh dat kan nog wel! Dit doe je een keer en nooit weer. Heb vandaag al je laatste verhalen pas gelezen dus maar een reactie op 3 laatste berichten tegelijk. geweldige foto's en avonturen je maakt wat mee in verwegistan.Ben blij dat ik niet naast je stond met die spin.Zo te zien is het weer daar nog top en ben je bijna een nudist.Succes met het zoeken naar werk en geniet er nog maar van.Lieve groetjes uit oldenzaal

• 01 November 2008 - 05:27

Jasper:

Ja sorry, maar is ook zoiets om met m'n blote billen op het strand te gaan liggen..

We hebben nou ook standaard 5 liter in onze auto liggen want zelfs Toyota's blijven niet doorrijden (snap ik niets van)

Xxx

• 02 November 2008 - 12:19

Jan :

hi jasper, wat een verhalen allemaal! Als ik zo met je mee lees dan komen alle herinneringen weer naar boven. Ga ervoor en geniet van alles wat op je pad komt!!
    Have fun,
    see ya, mate!