Noosa Everglades - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Jasper Bosma - WaarBenJij.nu Noosa Everglades - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Jasper Bosma - WaarBenJij.nu

Noosa Everglades

Door: D'n Bossie

Blijf op de hoogte en volg Jasper

03 November 2008 | Australië, Noosa Heads

Happy birthday zusje! Ik zal er 1 of meerdere op drinken..

Ik ben weer terug gekeerd in het chique Noosa waar luxe resorts en merk kleding niet meer dan normaal zijn. Je zou zeggen, Jordy en Jasper weten daar wel raad mee, maar wij kwamen in het begin voor andere dingen! Er stond namelijk een (volgens anderen erg pittige) kanotocht op het programma. Het ging al mooi mis in het begin, wij hadden verkeerd op de voucher gekeken en waren een paar minuten te laat en hadden zo het shuttlebusje gemist. Een telefoontje en een kwartier later was het dan toch goed!
Toen kon de autotrip naar het Gagaju Bushcamp beginnen. Eenmaal daar aangekomen keken wij de rest aan en iedereen dacht hetzelfde: what the hell is this?! We zaten in een muggenbos op een "camping" tussen mensen waarvan het leek dat ze niet van plan waren om belasting te betalen!
Na een korte rondleiding door de keuken, dorm (lees: houten stellages met een stevig zeil ertussen) en de wastafel (stel voor: holle boom met een teiltje en een kraan) zagen we er de humor er wel van in! Helemaal omdat iedereen in het zelfde schuitje zat en we er gewoon 3 gave dagen van gingen maken!!

De kano trip was wel iets anders dan verwacht. Het was namelijk een dagtocht, dan terug voor een overnachting op de camping en dan de dag erop vertrekken voor een kanotocht met overnachting op een andere camping.

Onze groep bestond uit 12 mensen, 3 Engelsen, 1 Welsh, 1 Fransman, 5 Duitsers en wij dan. Een hele leuke groep waardoor de tocht erg geslaagd was! De eerste dag stond een in totaal 7km lange tocht naar Lake Cooroibah op het programma. Na daar te hebben aangelegd, liepen er overal kangoeroes. We moesten vanaf hier nog een klein halfuurtje lopen naar het strand, waar we de middag doorbrachten. De golven waren best hoog, dus we hebben ons daar goed vermaakt! Ook nog een echtpaar geholpen die vastzat met hun auto in het strand, daar hebben ze ons 2 flessen wijn voor gegeven, die op de avond zelf goed van pas kwamen! De terugweg heerlijk rustig gepeddelt en gekletst met onze kanobuddy's.

De tweede dag begon om 10 uur naar een ander meer, precies de andere kant op. Iedereen had nog een beetje spierpijn dus het tempo lag niet echt hoog. Na een klein uurtje zaten we op het meer waarna we een creek zijn ingegaan omdat je daar lekker kon zwemmen, touwslingeren en van bomen af kon springen. We hebben ons daar een hele tijd vermaakt met sprongen vanuit een boom van ongeveer 8 meter hoog. Jordy (thrillseeker) ging zelfs tot het topje dat rond de 11 meter lag. Terug bij de kano's bleek dat we onze heerlijk bereidde lunch waren vergeten. Toen maar koude bakedbeans op brood gegeten wat ook best smaakte..
De weg vervolgd naar onze camping spot maar dit werd ons moeilijk gemaakt door het water, dat ineens erg tegen ons in aan het golven was. Na een grote inspanning dan toch de kant bereikt, waarna we onze tent konden gaan opzetten. Deze camping was luxer dan die van het Bushcamp, we konden hier tenminste lekker warm douchen! 's Avonds met de groep goone gedronken, soort van karaoke gedaan en daarna op stap naar de 2e oudste kroeg van Queensland, Apollonian Hotel. Er werd geen muziek gedraaid en sloot veel te vroeg, maar toch hebben we het er erg gezellig gehad!

De dag erop iets te rustig terug gepeddeld, waren maar net op tijd terug (moesten om 10 uur alweer terug zijn) dat kwam omdat we van onze kano een partyboot hadden gemaakt met Jordy's speakers en housemuziek! Terug in ons kamp was iedereen moe en hebben we heerlijk op de bank een filmpje gekeken (dat was wel een groot pluspunt van het kamp, net als de keuken!) Toen de DVD er mee ophield zijn we maar gegaan. 2 Engelse meiden (Sophie & Jess) zijn met ons meegereden naar Noosa om daar een slaapplaats te zoeken. Dit is mislukt omdat er hier dit weekend een triatlon gehouden wordt en deze ervoor zorgt dat alles is volgeboekt! Gelukkig reden ze met ons mee, want wij hadden nog wel een tent in de achterbak liggen. Na een goede bbq zijn we deze dan voor de eerste keer gaan opzetten. Hij stond achteraf op een parkeerplaats met de auto ervoor. Op een paar gebroken stokken na was het best een degelijke en grote tent. We zijn er maar met z'n 4en in gaan liggen, iedereen was moe dus zijn we maar hier goone gaan drinken en gaan slapen.

Vandaag zijn we gaan proberen te surfen, de golven waren niet heel geweldig dus een andere keer komen er actie foto's..

Maandag gaan we naar Brisbane rijden en dan opzoek naar een baan, want ook hier heb je geld nodig om leuke dingen te doen!

See Ya!

• 03 November 2008 - 00:43

Astrid.:

Klinkt goed!
    Ik zeg: heel veel plezier nog daar. En we horen wel weer hoe het op de volgende plek is!
    x.

• 03 November 2008 - 09:14

Maud:

super super :d
    je maakt me steeds jaloerser ;)
    geniet er nog lekker van, en succes met werken! dat zal wel weer zwaar zijn na al die vrije tijd ;)

tot snel!
    x

• 03 November 2008 - 09:51

Marian:

Hoi jasper, nog gefeliciteerd met de verjaardag van Carlijn.
    Wat blijven jouw verhalen mooi!!!
    Veel plezier verder en succes met het zoeken naar en het vinden van werk.
    Groeten

• 03 November 2008 - 10:10

Jelle:

Hee Bossie!
    Klinkt verre van verkeerd jongen! Mooie foto's er weer bij. Spreek je binnenkort een keer op msn!
    X

• 03 November 2008 - 13:57

Brigit:

Hahaha, die wasbakboom vind ik echt super! Als onze pruimenboom het begeeft, ga ik hem denk ik ook zo omtoveren. Jullie crappy tentje zal daar denk ik beter bij passen dan bij het chique Noosa. Maar ook daar zullen jullie je vast en zeker weer volop amuseren!
    Tot een volgende bericht en lieve groetjes!

• 03 November 2008 - 16:47

Kappie:

Whoooot Bossie, die meiden nog opgedaan jonge.

• 03 November 2008 - 16:52

Anita:

Hoi Jasper,

Nog gefeliciteerd met je zus. We zijn gisteren op haar verjaardag geweest. Was erg gezellig, maar toch vreemd dat jij er niet was. Jij bent duidelijk andere dingen aan het doen en vooral aan het genieten. Zo hoort het ook.
    Jammer hé, dat je aan de andere kant van de wereld geld ook maar 1 keer kan uitgeven. Net zo dat Toyota's ook op benzine rijden wat ook geld kost. Het leven blijft hard maar ook leuk.
    Succes met het zoeken naar een baan en blijf genieten. Dikke knuffel
    Anita
    xxx

• 03 November 2008 - 18:23

Oma Riet:

Hallo Kleinzoon, nog proficiat met Carlijn, wij waren er door omstandigheden ook niet.
    Sjonge wat wàs het weer een trip he en dan die "WASBAKBOOM"tjònge wat een luxe hahah! Vakantie.., het lijkt net een ontdekkingstocht! Maar wèl eentje waar jij vòlop van geniet. De foto's zijn weer mooi( zijn er nog genoeg op voorraad?)Ik denk dat Opa Woensdag weer alles bekijkt met zijn lieve trouwe hulp,dat vìndt hij toch leuk ( en zij ook hoor) Geniet van alles en tot volgend bericht! XXjes & gr.

• 04 November 2008 - 19:44

Mama:

Wat heerlijk om, na 2 weken met een kapot modem te hebben gezeten, weer in alle rust thuis je verhalen te lezen en de foto's (ze zijn weer mooi)te bekijken. Op mijn werk moest het steeds snel, snel.
    Het Gagaju Bushcamp ziet er inderdaad erg primitief uit, maar wel heel gaaf om ook zo iets een keer mee te maken. Die wasbakboom vind ik echt geweldig!
    Succes met het vinden van een baan. Ik hoor het wel als het gelukt is.

Ik bel je snel, xxx mama

• 05 November 2008 - 07:27

Papa:

vanuit een mistig zweden volg ik je deze week. Ik hoor dat je bij ikea in brisbane bent geweest. misschien lukt het wel om daar te werken nu je er zelf achteraan gaat. Nog geen mail terug.
    veel succes met zoeken van werk maar ook met plezier maken. Dat gaat hand in hand.
    xx papa

• 05 November 2008 - 07:49

Opa Ben:

Jasper, het heeft even geduurd maar daar ben ik dan weer eens. Uit jouw prachtige berichten blijkt steeds maar weer dat het je goed gaat en ook goed op dreef bent. Ben benieuwd wanneer je schrijft als een echte aussie werknemer. Wat je nu doet lijkt me leuker. Met oma gaat het redelijk. Als ze kan zal ze je binnenkort zelf wel weer eens een berichtje sturen.Wat weer prachtige foto's zeg. We genieten echt met je mee. Nog gefeliciteerd met de verjaardag van Carlijn. Tot de volgende keer.

Groetjes van Oma.

Opa

• 05 November 2008 - 08:12

VADER VAN JACK:

HOI JASPER AL WEER EVEN GELEDEN DAT JE IETS VAN ONZE KANT GEHOORD HEBT MAAR WE VOLGEN JE WEL OP DE VOET JE HEBT AL VEEL BELEEFT IN DIE 2 MAANDEN DAT JE NU AL DAAR BENT JACK IS NA EEN MAAND BIJ FAMILIE GEWEEST TE ZIJN VERTROKKEN RICHTING PERTH DAAR HEEFT HIJ EEN APPARTEMENT GEHUURD VOOR 3WEKEN SAMEN MET NOG 2 ANDEREN

• 05 November 2008 - 08:14

Oma Bosma:

Jasper eerst gefeliciteerd met je zus.Met mij gaat het aardig. Ik wil graag iets vlugger vooruit maar helaas. Wat heb je weer schitterende foto,s en fijne verhalen. Je geniet voor honderd procent leuk joh.Jasper ik kijk weeruit naar je volgende verhaal.Heel veel succes met het werk zoeken. Heel veel liefs Oma.

• 05 November 2008 - 10:15

Opa Theo:

Het is weer woensdag en mijn vrouw had gelijk, daar zijn we weer! We hebben weer alles bekeken en volop genoten. De boom vind ik erg mooi als wasbak, thuis zou ik hem ook wel willen hebben! Haha
    Ook hulp Eline vind dat je erg leuke verhalen schijft!

Nog veel plezier op je avonturen tocht!
    Liefs en kusjes opa en groeten van Eline

• 05 November 2008 - 14:40

Marlien:

Ha neef, Allereerst nog proficiat met je zusje.Je zult er vast wel een op gedronken hebben!Foto's en verhaal weer top.

lieve groetjes
    Marlien

• 05 November 2008 - 15:36

Carlijn:

ik ben zo zwaar jaloers he! het klink echt super vet!(H) ik spreek je snel weer! en ik vond het echt super leuk dat je had gesmst en gebeld! was leuk om je stem even te horen!
    dikkekus.xx

• 08 November 2008 - 12:05