Weer in de grote stad - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jasper Bosma - WaarBenJij.nu Weer in de grote stad - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jasper Bosma - WaarBenJij.nu

Weer in de grote stad

Door: D'n Bossie

Blijf op de hoogte en volg Jasper

10 November 2008 | Australië, Brisbane

Hallo lieve kijkbuiskindertjes!

We zitten nou al een week in Brisbane en de tijd vliegt voorbij.
We gingen hierheen met het idee om een baan te zoeken, dat moet toch wel lukken in een grote stad als deze. Er was al contact gelegd met IKEA Logan (voorstadje van Brisbane) waar we dan ook op dinsdag al meteen naar toe gingen in de hoop dat ze ons met open armen binnenhaalden. Dat was iets te mooi gedacht, toch kregen we wel een gesprek en zouden we teruggebeld worden als ze meer wisten. Een paar dagen later werden we gebeld, maar zouden pas een week later op een groot sollicitatiegesprek mogen komen en dat duurde ons te lang, dus dit ging het niet worden (helaas!)

Natuurlijk zijn we wel zo slim geweest om niet op 1 paard te wedden, dus zijn wij een paar dagen hier het centrum afgestruind in de hoop de baan van de eeuw tegen te komen bij een van de vele job agency's hier. CV's zijn dan ook meerdere keren afgegeven (voor Jordy bij een IT bedrijf en samen bij een elektronica zaak) Zelf vonden we deze dagen super saai omdat je kriskras door de stad loopt, niet veel zag en het kostte gewoon veel tijd! Maar.. we hielden de moed erin!
Vandaag hebben we eindelijk een baan gevonden. Waar ze in Nederland de Polen voor hebben, heb je hier in Australie de backpackers. We gaan Rock Mellons in St George plukken voor $16,50 per uur. Dit gaat plaats vinden zo'n 5 uur landinwaarts. We beginnen aanstaande maandag (17-11)

Naast onze zoektocht naar een baan hebben wij uiteraard ook nog gewoon genoten van onze week. Op onze tocht van Noosa naar Brisbane zijn we via de Australia Zoo van onze dode vriend Steve Irwin gereden. Omdat we geen $53 over hadden voor deze met-iets-meer-dieren-uitgebreide krokodillentuin zijn we er maar gratis naar binnen gegaan, gewoon: via het winkeltje bij de ingang/uitgang. Nog wat mooie natuur meegepakt bij de Glass House Mountains en doorgereden. Bij onze aankomst in deze miljoenen stad was de zon al onder. Na een groot deel van de binnenstad te hebben doorgecrossed kwamen we in een rustig straatje uit. Aan deze straat lag de Queensland University of Dentists wat ons de perfecte locatie leek voor onze eerste nacht! We vonden hier namelijk water en stroom dus kon alles weer opgeladen worden. We lagen nog maar net in ons luxe kingsize bed toen er 4 schoonmaaksters op de ruit klopten met de mededeling dat dit toch niet de bedoeling was. Ze konden Jordy's lieve puppy oogjes echter niet weerstaan dus moesten we beloven voor 5 uur te vertrekken want dan kwam de security en die zou zeker de politie bellen. Onze wekker stond keurig om 4.45, toen die eenmaal afging was de keuze snel gemaakt: omdraaien en we zien wel wat er gebeurd! Weer in diepe slaap verzonken werden we wakker van een bellende man in een blauwe blouse en een grote sleutelbos: security! Maar in tegenstelling tot wat ons gezegd werd was deze man erg aardig en zei: sorry jongens, ik weet dat jullie backpackers zijn maar zouden jullie alsjeblieft willen weggaan. Geen probleem dus wij vroeg in de ochtend 500 meter verder gereden naar een nog rustiger straatje. Dit is nou al onze camping voor de hele week!
Met camping is niets te veel gezegd, we hebben hier water, parkeerplaats, stroom, internet, bankjes en een speeltuintje ter beschikking en dit allemaal voor het mooie bedrag van $0,00 per nacht!

De volgende dag was het 4 november, een speciale dag dit jaar voor de Ozzies, het was namelijk de Melbourne Cup. Dit is de belangrijkste paardenrace van het land en een reden voor veel mensen om een dag vrij te nemen, een gokje te wagen en in rare kleding met veren zich te gaan bezatten in een van de vele kroegen die dit evenement uitzendt. Die avond wilden we hier het nachtleven verkennen, op weg naar de auto kwamen we een hardloopster tegen, dit bleek een Nederlandse studente te zijn die wel wist waar je goed je biertjes kon drinken. We spraken af om ze later die avond te treffen in de Down Under Bar, de backpackersbar bij uitstek. Het was een geschikte avond! speciaal vanwege Ladies Night was er een mannelijke stipper ingehuurd die begon in een marine pakje en eindigde met een mooie rode mannenstring. Ach, de vrouwen willen ook wat ;)

De afgelopen dagen hebben wij doorgebracht bij een studentenhuis waar ook enkele NL's in verblijven. Met hun hebben we een paar mooie avonden beleefd in het Normanby Hotel, de kroeg waar alle locals te vinden zijn, vooral op een zondagavond! Gisteravond een grote Ozzie BBQ gehouden met natuurlijk een heleboel vlees, maar ook salade voor de vitamientjes.

Nou we het toch over eten hebben, willen we graag enkele backpacker menu's met jullie delen. Bedenk hierbij wel, dat we niet overal een goede keuken hebben en 2 grote magen gevuld moeten worden!
Naast de gebruikelijke public bbq's die wij al bijna tot ons eigendom rekenen, koken wij ook wel in gewone keukens in hostels. Hier zijn al enkele culinaire hoogstandjes bereid zoals vis met baked beans; gebakken aardappeltjes, doperwtjes+worteltjes en kipnuggets; goed gevulde gehakt burritos (tevens op de bbq klaar te maken), garlic bread en beef-lassagne. Ook hebben we onze mindere dagen gehad. Om de ergste maar meteen te noemen: ontbijt met taart, lunch een boterhammetje, het avondeten was noodles waarna we verder gingen met chips als toetje. Maar moeders wees gerust, we kopen nog best vaak een stuk fruit om ook wat gezonds te eten! Tips zijn natuurlijk altijd welkom..

De komende dagen gaan we naar Surfers Paradise waar we een paar hoge golven proberen mee te pakken om eindelijk ons board goed te gaan uitproberen. Nog een paar rustige dagen voordat we aan het werk gaan in St George.

Xxx

  • 10 November 2008 - 09:37

    Anita:

    Dag Meneer de Uil, oh nee Hoi Jasper,

    Ik was even in de war met Kijkbuiskindertjes. Wat doen jullie het toch allemaal handig. Goed dat jullie nu toch een baan hebben, dan wordt de Cashflow toch weer wat beter.
    Zijn jullie toevallig al een meisje genaamd Femke uit Woerden tegen gekomen. Die reist namelijk ook in die beurt rond. Vorige week was ze bij de Fraser Islands geweest. Zij is een nichtje van iemand die ik ken. Zij heeft zelf ook een site via Waar ben jij.nu
    Nou Jasper veel plezier weer en succes met werken. Ik ga zo naar Schiphol Rob halen, die is een weekend naar US geweest.

    Groetjes en ga je goed.
    Anita x

  • 10 November 2008 - 12:26

    Marian:

    Hoi Jasper, ik laat mijn kleine zusje maar voorgaan. Ik zit nu op mijn werk te lezen e.d. want thuis is de computer op holgeslagen.Veel plezier met surfen en succes met je baan.Toevallig zit de dochter van mijn vriendin ook in Brisbane, althans in een dorpje in de buurt. Heeft ook regen. Groeten.

  • 10 November 2008 - 13:02

    Oma Riet:

    Hallo Mailmuis.., hahah!!
    Ja..,nu krijg je natuurlijk lik op stuk retour van alle "Kijkbuiskindertjes"
    maar ik geniet hier wel van!Wat zijn jullie toch "Uitbuiterrakkers"!
    Vind ik ècht hèlemaal knap..en als jullie dan òòk nog zo aardig worden tòegesproken.., ligt dat aan jouw mooie blonde kop of kijk je zo eerlijk uit??haha.. Geweldig hoe jullie van àlles ondernemen, en iedere keer weer n slaapplaats..wasbak..eten..gratis entree..en leuke mensen tegenkomen.En vanaf vrijdag aan de bak! jammer van Ikea maar dit is dus wèl een nieuwe uitdaging!Vèèl Sukses Jasper XX p.s. de foto's zijn weer fantastisch!
    tot gauw!gr.aan Jordy

  • 10 November 2008 - 14:35

    Anne:

    Heee neefje!

    dacht laat ik maar weer eens een verhaaltje typen, dat van de rest is natuurlijk ook niets vergeleken met die van mij:p hahaha.. grapje!

    Maaar super leuk verhaaltje weer.. en de fotos zijn ook weer leuk..
    hoe zit het er trouwens met de meiden, je hebt het er wel telkens over .. maar.. ik ben natuurlijk beneiuwd naar diepere verhalen dan alleen het ontmoeten van een meisje.. !! :)
    ( ik had het ook niet verteld via zoown berichtje hoor :P))

    Maar je gaat dus even ervaren hoe het werk daar is, wat de poolse mensen hier doen... nou pooltje jasper .. suc6 haha!

    nou, mijn geklets is denk ik wel weer lang genoeg, trouwns, me tentamenweek is gelukkig afgelopen nu, en ging als het goed is wle goed.. dus volgende keer kan ik langer met je kletsen!! haha

    Nou veel plezier nog, spreek je snel

    kus

  • 10 November 2008 - 16:47

    Leo:

    Super leuk om allemaal te lezen/bekijken! En jaloersmakend natuurlijk ook;)

    Ik verwacht trouwens nog wel een mail van je!
    xx

  • 11 November 2008 - 10:00

    Lia:

    Voordat jullie het verleren...
    Nou mannen, werk ze hé!
    Haha...

    Lieve groeten van,

    Ruud Sander Lia

  • 11 November 2008 - 11:59

    Marion:

    Hey Jasper, als je al twee maanden down under bent en nu pas weer gaat werken heb je het toch allemaal heel handig aangepakt - vooral als ik lees wat je allemaal al gedaan en beleefd hebt. Ik geniet van je schrijfstijl.
    Groetjes - bert en marion

  • 11 November 2008 - 13:42

    Marlien:

    hoi Jasper,
    Aan creatieve ideeen geen gebrek zo te zien. Wij hier maar moeilijk doen met droogtrommels en waslijntjes,over de auto kan dus ook!Super dat jullie werk hebben gevonden,voelt straks vast wel lekker in de knip.En nu maar kijken of je werken niet verleerd bent. Als dit je niet bevalt kun je altijd nog een boek gaan schrijven want dat gaat je wel goeg af mijn complimenten.
    lieve groetjes,
    marlien

  • 12 November 2008 - 10:24

    Opa Theo :

    Hallo Jasper,

    Gefeliciteerd met de baan! Je vertelde dat je heel slecht taart als ontbijt had gehad, maar ik zal je eens wat vertellen! Wij vanmorgen ook! Mijn begeleidster van de computerles, Eline, word vrijdag 20 jaar en trakteerde vandaag.

    Liefs en Groeten opa

  • 15 November 2008 - 08:57

    Oma Bosma:

    Hoi Jasper Ik ben er weer eens. Het gaat allemaal wel weer maar ik heb te weinig geduld.En nou moet je aan het werk lijkt me best leuk als je met een groep bent dat vertelde je moeder gisteravond datjullie met meer gingen Wat zijn er toch veel lui die backpacken Je bent beslist niet alleen. Jouw foto,s waren weer super,Heel veel succes en plezier de volgende tijd.Een dikke knuffel. Oma

  • 16 November 2008 - 11:29

    Opa Ben:

    Met deze wat late reactie wil ik je laten weten weer bijzonder genoten te hebben van je uitgebreide verhaal over je recente belevenissen. Ik neem aan dat je nu wel onderweg zult zijn naar je "werkplaats" Lijkt me heel spannend en weer een heel apart avontuur. Ook daar zullen wel weer de nodige foto"s gemaakt worden. Om te zorgen dat dat zo door kan gaan heb ik een paar minuten geleden je benodigde "fotoplaatsen"met 200 plaatsen aangevuld tot 500. Ik kijk nu al uit naar de volgende serie.Veel succes met het werk en tot de volgende keer.
    Groeten van Oma.

    Opa Ben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Jasper

Afgestudeerd, en nu eerst lekker reizen voor ik begin met werken

Actief sinds 15 Aug. 2008
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 56664

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 06 Mei 2015

Backpacken in Azië

06 Februari 2013 - 08 Augustus 2013

Exchange semester in Peru

03 September 2008 - 04 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: