Surfers Paradise - Reisverslag uit Chinchilla, Australië van Jasper Bosma - WaarBenJij.nu Surfers Paradise - Reisverslag uit Chinchilla, Australië van Jasper Bosma - WaarBenJij.nu

Surfers Paradise

Door: Jasperuzs Bosmaski

Blijf op de hoogte en volg Jasper

19 November 2008 | Australië, Chinchilla

Gegroet trouwe weblog-lezers!

Hier nog even een laatste berichtje voordat ik mij met volle teugen in het rockmelon plukken ga storten. Ik ben al een paar dagen bezig met mijn nieuwe tijdverdrijf maar had nog geen tijd, en geen internet om dit op de site te zetten.

Op dinsdag ochtend, konden we vanaf 9 uur bij Palace Backpackers Jobs terecht om de laatste informatie op te halen, dit bleek niet meer dan een stom papiertje maar goed. Nog snel wat kleding ingekocht want we gaan niet in onze goede kleren meloenen plukken! Voor minder dan $30 heb ik nou trendy-sport schoenen (met Air) en een fashion shirtje. Na die inkopen pakten we onze camper van om nog even te gaan genieten..

Onze laatste “vrije” dagen hebben we doorgebracht in Surfers Paradise, wat in de Lonely Planet perfect omscheven werd met: ‘Als Surfers Paradise een persoon zou zijn, zou ze Paris Hilton heten!’ Het is een van de bekendste plaatsen aan de Gold Coast, die reikt tot aan de grens met New South Wales. Van te voren dacht ik dat dit een echte party spot voor backpackers zou zijn maar verder gewoon een relaxed surfstadje. Maar niets bleek minder waar, er waren dan wel veel backpackers maar het was echt een über toeristenoord! De hele kust was volgebouwd met hoge hotels en appartementencomplexen om zoveel mogelijk mensen te kunnen laten verblijven aan deze stranden. Alles in dit plaatsje ging om zien, en gezien worden! Op weg hier naartoe zijn ook verschillende grote pretparken te vinden zoals WB Movie World.

Toen we aankwamen in Surfers viel het ons meteen op dat de golven niet zo geweldig waren, er stond te veel stroming en het was te onrustig in het water. Jammer, want we hadden gehoopt om hier lekker te gaan surfen! We hebben rustig rondgelopen door het centrum zijn nog een paar plaatsjes verder gereden om daarna een lekkere pizza van de Domino’s te bestellen (op dinsdag is het meatpizza voor $5)

Op onze 2e dag waren de golven nogsteeds niet goed om te surfen of bodyboarden. We hebben toen bij een hostel aan het zwembad gelegen, een deel van de elektronica opgeladen en rustig aan gedaan. ‘s Middags door het centrum heen gelopen, heel veel winkeltjes zitten hier. Om 4 uur ons overlaten halen om mee te doen met een kroegentocht van ruim 200 mensen die om 5 uur begon. Snel naar het strand, douchen wat glazen goone naar binnen werken en present staan bij de eerste bar: Shooters. Daar hadden we kraskaartjes gevonden en hadden we 2 stubbieholders (bierfles-koud-houders) en 2 T-shirts gewonnen!
In elke bar kreeg je 1 gratis drankje (of 2 als ze je meer bonnetjes gaven) Bij de 2e bar kon je ook bowlen, ik had gewonnen in onze baan! Vanaf de 3e bar deelden ze af en toe ook pizza uit, wat lekker was op onze redelijk lege maagjes. Nu kwamen we in de echte clubs waar je normaal ook entree voor moet betalen. We eindigden die avond in The Bedroom, een club waar allerlei bedden stonden rondom de dansvloer. Al eerder op de avond hadden we een paar kerels uit Wellington (NZ) leren kennen, dus als ik daar was moest ik beslist langs komen want dan werd het groot feest! Dit ben ik dan ook zeker van plan.

Op donderdag zijn we in de hoogste toren van Australie gegaan, het Q1 deck. Deze toren is 322 meter hoog en heeft een van de snelste liften ter wereld (niets voor jou dus, zusje) In 11 seconden gingen we 77 verdiepingen omhoog, en geloof me, dat voel je in je lichaam! Het uitzicht was geweldig, je kon de hele kust afkijken en foto's komen er binnenkort (als ik iets langer de tijd heb) op te staan!

Ook zijn we bij onze Engelse vrienden op bezoek geweest die daar aan het werk waren, lekker gepooled en daarna weer op stap in Surfers (een gratis avondje want we hadden een VIP kaartje)

De laatste dag hebben we weer bij het hostel ontbeten en gelunched, erg relaxed gedaan. Daarna naar het strand gegaan, lekker gelegen. Ik heb ook vast een Lonely Planet van Nieuw Zeeland gekocht, dan kan ik als ik me verveel na het werken mooi mijn route gaan uitstippelen!

De laatste avond zijn we vanzelfsprekend op stap gegaan, hebben vanaf een balkon een ordinaire bitchfight gezien en zijn om half 5 's nachts wakker geworden toen een zatte kerel onze surfplank probeerde te jatten! Even duidelijk gemaakt dat we dat toch niet wilden!!

Op zaterdag morgen al vroeg opgestaan en naar Brisbane gereden, waar we om 10 uur werden opgepikt om naar Chinchilla te rijden. Er kwam een NL bij ons in de auto die ook ging plukken dus met z'n 3en gaan rijden. 6uur later kwamen we aan in de middle of nowhere, maarja we kwamen dan ook om te werken!

De volgende keer komt er een uitgebreid werk verslag..

Ik weet dat jullie jaloers waren, maar de komende 4 weken zijn jullie dat waarschijnlijk niet! Daarna ga ik weer lekker verder reizen en mooie plaatsen bezoeken =)

Xxx De meloenenplukker

  • 19 November 2008 - 04:35

    Jasper Bosma:

    Opa en oma, bedankt voor de foto's, die had ik ook wel nodig want had er nog maar 30 over ofzo! Komende weken zullen er niet veel bijkomen maar daarna komt er weer volop kijkmateriaal!
    Xxx

  • 19 November 2008 - 07:26

    Marian:

    Hoi Jasper,

    Fijn om toch weer wat van je te lezen. Nog iets gemerkt van de giga-storm in Brisbane? Was hier op het journaal.Succes bij de meloenen.
    Groeten

  • 19 November 2008 - 08:00

    Ha Die Jasper:

    Nou begin je volgens mij een echte Aussie te worden, je naam aangepast en als een echte, stoffige, inlandse melonpicker op de foto. En geloof me maar dat zelfs zo'n vier weken meloenen plukken ons jaloers maakt! Hard werken met een leuke ploeg backpackers, een mooie cent bijverdienen, even goeie stevige kost, klinkt allemaal niet verkeerd. Daarna kun je lekker met een gevulde potemonnaie weer verder trekken. We kijken uit naar je volgende bericht, en foto's, lieve groetjes uit Breugel. Brigit

  • 19 November 2008 - 09:14

    Rob:

    Hee Jasper, supergaaf dat uitzicht vanaf het Q1 deck en een mooi contrast met de 'bush' uit eerdere berichten. Nu weer met beide benen op de grond en hard werken. Na jouw ervaringen kijk ik nooit meer op dezelfde manier naar meloenen in de supermarkt (-;
    Hou je haaks, mate.
    Groeten uit Mijdrecht
    Rob

  • 19 November 2008 - 09:49

    Opa Beld:

    Nou ik ben blij dat jij de gene was die in 11 seconden met de lift ging en niet ik! Meloenen plukker, ik wens je nog erg veel plezier en succes!

    Groeten en liefs van opa

  • 20 November 2008 - 10:31

    Opa Delden:

    Zegt het voort!!!
    Jasper gaat werken. Lijkt me een heel apart avontuur.Succes en tot het volgende bericht.

    Groeten van Oma

  • 20 November 2008 - 10:31

    Opa Delden:

    Zegt het voort!!!
    Jasper gaat werken. Lijkt me een heel apart avontuur.Succes en tot het volgende bericht.

    Groeten van Oma

  • 20 November 2008 - 17:22

    Mama:

    Hee harde werker,

    Na 1 dag werken al bijna onherkenbaar. Ben benieuwd hoe je er over 4 weken uitziet!!
    Geweldige foto's vanaf Q1 deck. Veel mooier dan onze foto's vanuit de flyer in Singapore.
    Succes met werken en geniet van het lekkere eten. Straks moeten jullie het weer zelf klaarmaken.

    xxx mama

  • 20 November 2008 - 17:57

    Oma Riet:

    Hallo Meloenenplukker,
    Leuk dat je al een foto gestuurd hebt na je eerste werkdag!Lekker stoer!
    Het zal wel even wennen zijn na al dat geluier, maar zo is de knip straks wèl weer gevuld! Wat een hòògte dat Q1 deck ik werd al duizelig van de foto en dan de snelheid Brrrr.Maar het lijkt me wèl een fantastisch vergezicht dus meteen mooie foto's! Hier alles òke en Opa geniet èlke week van deze beelden!Werk ze kerel en tot gauw! kus & gr. h.v.j.oma

  • 20 November 2008 - 18:15

    Wouter:

    Hey kerel,

    Zo te zien is het allemaal goed te hebben daar. veel plezier nog en we zien je wel weer verschijnen in Son en Breugel.

    De groeten,
    't Niggende

  • 21 November 2008 - 15:03

    Oma Bosma:

    Wat heb je weer veel gezien en weer prachtige beelden. Die hoogte heel wat anders dan onze vijfde bouwlaag straks.Hoe gaat het meloenen plukken. Ik ga van nu af aan eerst kijken waar de meloen vandaan komt.Het is allemaal heel spannend.Joh heel veel succes en toch ook veel plezier.Liefs Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Chinchilla

Jasper

Afgestudeerd, en nu eerst lekker reizen voor ik begin met werken

Actief sinds 15 Aug. 2008
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 56670

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 06 Mei 2015

Backpacken in Azië

06 Februari 2013 - 08 Augustus 2013

Exchange semester in Peru

03 September 2008 - 04 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: