Het heerlijk avondje van de tondeuse.. - Reisverslag uit Chinchilla, Australië van Jasper Bosma - WaarBenJij.nu Het heerlijk avondje van de tondeuse.. - Reisverslag uit Chinchilla, Australië van Jasper Bosma - WaarBenJij.nu

Het heerlijk avondje van de tondeuse..

Door: Ben van Daal

Blijf op de hoogte en volg Jasper

07 December 2008 | Australië, Chinchilla

Hallo dichtpieten en hulp-sinterklazen,

Het is december, en ook al zit ik dan niet in het koude met sneeuw bedekte Nederland, maar in het warme (zo rond de 36 graden) zonnige met meloenen overgoten Chinchilla, Sinterklaas moet natuurlijk gevierd worden! Omdat we niet zeker wisten of de goedheiligman wel optijd hier zou kunnen zijn met zijn Pakjesboot 13, besloten we om met z’n drieën het feest te vieren. Een week geleden zijn de lootjes getrokken en afgesproken werd om voor $10 cadeautjes te kopen. De hele week hebben discussies gehad met Duitsers wat de oorsprong van Sint Nicolaas nou is. En moesten we uitleggen dat Sinterklaas toch echt geen afbastering van de kerstman is, maar andersom.

Gister was het dan zover. Het heerlijk avondje / dagje is gekomen. Rick en ik stonden om half 4 naast ons bedje om weer lekker aan de slag te gaan. De dag begon goed met een lange discussie dat ik toch echt geen vrij nam vandaag (wij hebben namelijk 6 December al vrij omdat wij er een late pakjesavond van wilde maken) en met de grote bus die niet weg kon rijden. De ballenkrabber was er vergeten benzine in te gooien. Leuke start van deze dag!
Op het moment dat jullie in Nederland nog niet eens in bed lagen, waren wij al Sinterklaas liedjes aan het zingen op de velden. Later zijn die overgegaan in kerstliedjes want die kon iedereen meefluiten.
Jullie missen natuurlijk Jordy in het verhaal. Dat klopt, hij voelt zich al een paar dagen niet lekker. Zijn net naar de dokter geweest en heeft waarschijnlijk een ontsteking in z’n sinussen zitten, wat zorgt voor een stevige hoofdpijn! Hopen dat het snel overgaat en we hem weer bij ons tussen de meloenen hebben.

Rick had op zijn site dezelfde poll gehouden waaruit hoe gek ook, precies dezelfde uitslag kwam (KAAL!) Dus toen we terug waren op de camping vonden we het wel een mooi moment om deze gebeurtenis te laten plaatsvinden. Na eerst een fotosessie met haar, werd de schaar erbij gepakt om elkaar onder handen te nemen. Ik moet zeggen dat het beter is dat ik geen kapper wordt, want het zag er niet uit, en sommige stukjes waren zo kort geknipt dat je nou nog plekken op Ricks achterhoofd ziet! De haren werden vochtig gemaakt, de tondeuse tevoorschijn getoverd en er werd al afgesproken wie het vonnis ging voltrekken. Rick was als eerste, na niet al te lange tijd werd zijn hoofd weer vrijgegeven met een gemiddelde haargroei van 3mm. Het zag er goed uit en vond het een geruststellende gedachte dat het het nog best lang was.
Mijn beurt. De schaar had zijn werk al goed gedaan, dat mocht ook wel want ik had een heel oerwoud op m’n hoofd groeien. Na een paar minuten kreeg ik al het verwijt dat mijn haren alle kanten op groeiden, en haast onmogelijk om doorheen te komen. Yes, heb ik weer! Toen kwam een grapjas met het goede idee om het zonder opzetstukje te doen, dan zal het vast wel makkelijker gaan. Ik was half weg aan het dommelen totdat ik een hele hoop herrie hoorde wat net over mijn hoofd was gegaan (de “kale” tondeuse) Ik greep naar m’n hoofd en voelde.. de gemiddelde lengte op die 10 cm² was ongeveer 1mm. SHIT! Dat was niet het plan. Maar omdat ik niet met rare haarvlekken wil rondlopen moest alles er dan maar af. De haren vlogen eraf. Om mij heen werd alleen maar gelachen. De opmerking van Jordy die ik het meest heb gehoord: En Jasper die gaat kaal, hi ha ho. Dat zegt al genoeg! Op een gegeven moment was de helft gedaan en stond er een hartje op m’n achterhoofd. Ik hoorde alleen niets meer.. de tondeuse was kapot!! Na een kwartier had ik iemand anders gevonden die mijn haren binnen 3 minuten gelijk had geschoren, en kon ik eindelijk het resultaat zien. Zo erg was het nog niet, gelukkig had ik m’n pretoogjes nog want ik zou zo doorkunnen gaan voor een zware crimineel!

Al het geluk voor deze dag was nog niet over, tijdens onze dagelijkse douche viel de stroom uit. En later toen ik me lekker ingezeept had, ook nog eens het water. De oplossing werd de watertank waaruit we overdag drinken. Primitieve douche, maar wel lekker!
Toen was het tijd voor hetgene waar pakjesavond om draait, de gedichtjes en cadeautjes! Heel apart om het te vieren met mensen die je respectievelijk 2 maanden en 3 weken kent. Gelukkig had ik Jordy, want wij hadden genoeg meegemaakt om een paar A4'tjes vol te dichten. En zelfs Jordy, die nooit Sinterklaas viert en nooit gedichtjes schrijft, heeft een meesterwerk uit z’n hoofd getoverd. Ook de kadootjes waren erg leuk. Rick had mij, en na een top gedicht kreeg ik ook nog iets waar ik echt iets aan heb: mijn eigen meloenen-kweek-set gekregen (een gieter, hark, handschoenen, muizenval en kleine meloentjes) Na de camping zijn we samen met 2 Fransen, Mehdi & David, naar de RSL club geweest. Dit is een veteranenclub voor oud-militairen, waar het wel leuk scheen te zijn op vrijdag.We hebben ons kapot gelachen deze avond, en weet zeker dat ik deze Sinterklaasdag nog lang zal herinneren!!

Kusje van de hooligan

P.s. WARNING: Sommige foto’s kunnen schokkend zijn en niet overeenkomen met de realiteit!!

P.p.s. We hebben trouwens ook nog een keer poffertjes gegeten hier.

P.p.p.s. De werktijden verschillen per dag, ligt aan het aantal meloenen en aan de omstandigheden (regen enz.)

  • 07 December 2008 - 08:35

    Maud:

    OMG:O het is wel heeeeel kort hahaha ik moet er ff aan wennen!
    haha ik vind het wel gaaf, jammer dat dat hartje er niet meer staat, stond je goed;)

    He maar ziet er goed uit hoor, het hele plaatje!
    Helaas heb ik de loterij nog niet gewonnen dus je zult het nog even zonder mij moeten doen!
    Misschien de oudejaarstrekking!

    tot het volgende bericht of mailtje!

    liefs!

  • 07 December 2008 - 08:48

    Marion:

    Groot gelijk dat je het gedaan hebt hoor, dat kaalscheren. Maar als je me vraagt of ik het mooi vind? Mwa - niet echt. Wel handig onderweg, denk ik, zo klaar met wassen.
    Werk met zin en op naar de Kerst. Dat zal ook apart zijn, kerst met 30 graden.

  • 07 December 2008 - 09:19

    Oma Bosma:

    Hai Ik moest er even aan wennen maar aan je snoet kon ik zien dat jij hethet was. Hoe voelde jij je toen ze aan het scheren waren je gezicht stond nog al bedenkelijk of zie ik dat verkeerd? Maar je hebt groot gelijk Makkelijk en fris.Leuk de sinterklaas viering. Ik heb die dag een rondje gebeld Allemaal vierden ze het Marian en de familie Zaterdagavond en allemaal gourmetten Zometeen komen Anita en Rob even koffiedrinken Gezellig Jasper bedankt voor de leuke fotos en natuurlijk weer heel veel succes en plezier Liefs Oma

  • 07 December 2008 - 09:40

    Tom:

    haha ik vind een kale kop echt leuk bij je staan, misschien dat ik (...), haha grapje! Ben je trouwens een beetje op de hoogte van de tussenstanden hier in de eredivisie? Ajax doet het wel goed hoor, ook in de uefa cup! Nog veel plezier daar!;)

  • 07 December 2008 - 11:35

    Lindy H:

    Heey Jasper! Ziet er goed uit met je nieuwe kapsel;) Ik heb hier in Italie ook nog pakjesavond proberen in te voeren maar de meeste mensen waren niet zo enthousiast;) Maar verder vermaak ik me hier nog ged! Wel echt gaaf al die avonturen daar! Veel plezier nog! xxx

  • 07 December 2008 - 18:00

    Oma Riet :

    Wat leuk dat ik jou via Skype bij jouw pa en ma gespròken èn "GEZIEN"heb!
    Het was gewoon even boffen dat ze nèt aan 't bellen waren toen wij kwamen. ik ben natuurlijk snèl naar boven gelopen en zo was ik getuige van jouw nieuwe "COUPE"! Maar èvenzo leuk was het dat we even konden praten. Opa stond beneden aan de trap maar kon je duidelijk horen, vond hij geweldig!Van dat koppie zul je plezier krijgen maar op de foto's iets verder af moet ik even zoeken.Lieve Jasper,leuk dat je zo'n gezellige Str-Klaas hebt gehad, op de kerstliedjes kunnen jullie je voorlopig àllemaal uitleven.
    Trouwens., allemaal mooie foto's hoor alleen zou ik die ène gèkke kerel maar niet te vààk na apen haha!h.v.j.Kus Oma Riet

  • 07 December 2008 - 21:34

    Anita:

    Hoi Kale,

    Gaaf die kop zo. Ik vind het je goed staan. Je lijkt zo alleen maar meer op je vader en dat is zeker een compliment.
    Succes nog met werken.
    Lieve groet van ons allemaal.
    Anita

  • 08 December 2008 - 08:27

    Brigit:

    Een man een man, een woord een woord: dapper dat je zo onder het mes bent gegaan! Het zal mooi zijn als net een paar milimeter meer op je blote bol hebt staan, maar heerlijk COOL is het natuurlijk wel! Leuk om je stem weer eens te horen op het videoberichtje. Werk ze nog eventjes en veel groetjes van ons allevier!
    Brigit,Alex,Anneke en Bram

  • 08 December 2008 - 09:56

    Jelle:

    Kerel, dat vind jij meevallen?:P
    Nu weet ik al helemaal dat ik niet kaal ga;)
    Leuk dat je een smsje had gestuurd laatst, hopelijk heb je de mijne terug ook gehad..
    Pluk ze kale.
    X

  • 08 December 2008 - 13:29

    Opa Ben:

    Het is er dus echt van gekomen. Eerlijk gezegd vind ik het je niet zo geweldig goed staan maar voor dat je thuis bent is het wel eer een beetje aangegroeid nee ik aan. Maar het lijkt me daar in de warmte tijdens het werk wel heerlijk fris, dus: gelijk dat je het hebt gedaan. Veel succes met je werk en daarna....

    Groetjes Opa

  • 10 December 2008 - 10:54

    Opa Beld:

    Nou Eline de stagiaire is weer terug en ik heb samen met haar weer genoten van je verhalen en foto's! Over je kale hoofd... Je lijkt toch minder op mij dan ik dacht met je sigaret in je mond! ;) haha
    Ik ga nu stoppen want ik ga aan mijn maaltijd beginnen. Een maaltijd die waarschijnlijk beter is dan wat jij voorgeschoteld krijgt.
    Nog veel succes met meloen plukken.

    Liefs Opa en Eline

  • 13 December 2008 - 07:30

    Jack:

    Je lijkt een beetje op Vladimir Wolweg. Pas op dat je het land niet uitgezet wordt, zou zonde zijn:D

  • 22 December 2008 - 09:49

    Oma Bosma:

    Het is twee dagen later maar toch nog van harte gefeliciteerd met je vader,s verjaardag. Echt een kroonjaar. Hier is alles nog bij het oude Hoe gaat het met jou? Heb je nog kunnen surfen? En ben je nu op weg naar Sidney? We horen het nog wel Jasper fijne feestdagen en een heel goed begin van 2009. Groeten van Opa en een knuffel van mij Oma

  • 24 December 2008 - 19:51

    Marian:

    Hele fijne kerstdagen en alvast een hele fijne,bijzondere jaarwisseling gewenst. Ik hoop dat er ook binnenkort weer een vervolg komt op je verhalen. Het is steeds zo leuk lezen.Groeten ui Rijssen, ook van Hans,Yannick en Benthe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Chinchilla

Jasper

Afgestudeerd, en nu eerst lekker reizen voor ik begin met werken

Actief sinds 15 Aug. 2008
Verslag gelezen: 829
Totaal aantal bezoekers 56675

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 06 Mei 2015

Backpacken in Azië

06 Februari 2013 - 08 Augustus 2013

Exchange semester in Peru

03 September 2008 - 04 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: