Weg uit het meloenenveld! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jasper Bosma - WaarBenJij.nu Weg uit het meloenenveld! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jasper Bosma - WaarBenJij.nu

Weg uit het meloenenveld!

Door: De kerstman

Blijf op de hoogte en volg Jasper

25 December 2008 | Australië, Sydney

VROLIJK KERSTFEEST!!

Sorry dat het zolang duurde, maar ik had het gewoon te druk. Klinkt raar zou je zeggen, maar na 4 weken werken moet je even lekker tot rust komen! Daar waren we dan ook goed mee bezig. Plus dat het af en toe lastig is om internet te vinden..

Mijn avontuur in het meloenenveld kwam 1 dag eerder dan verwacht tot zijn einde. Op donderdag ochtend kreeg ik namelijk te horen dat ik langer kon blijven liggen en later aan het werk moest. Dat klopte niet, want ik en nog 2 Fransen kregen te horen dat ze ons niet meer wilden. Ontslagen dus! Echter 5 minuten later kwam er een telefoontje, er was iemand ziek. Ik heb dus toch nog een halve dag gewerkt terwijl ik al ontslagen was! De dag erop heerlijk vrij gehad en zitten internetten, kon ik alvast bijkomen van de 4 weken plukken.

Omdat er heel veel mensen die zaterdag weggingen (niemand had meer zin) zijn we vrijdag avond met iets van 15 collega's op stap geweest. Vanwege het feit dat we een club niet meer inkwamen gingen we rondrijden en kwamen we bij een motorclub uit! Super grappig, een schuur met een paar stoere kerels en mannelijke vrouwen, en nog 15 anderen die daar wel een biertje wilden drinken omdat we anders naar huis moesten ;) Op de terugweg 8 mensen in onze auto gepropt en weer naar de camping gereden voor onze laatste nacht!

De dag erop hebben we onze kleren ritueel verbrand en zijn we met z'n 4en vertrokken (Rick, Stuart, Jordy en ik) naar Brisbane. Stuart (onze "opa" van 38 ) moest daarheen en wij kwamen er toch langs. In Brisbane nog even wat gedronken met een paar plukkers die al aangekomen waren en daarna weer verder gereden naar Surfers Paradise. We hadden van de Schoolies gehoord, een maandlang feest voor scholieren, en wilden daar wel wat van meekrijgen! Zaterdag avond was het wel erg druk in de stad maar echt Schoolies was het niet meer. Op zondag heeft Jordy zijn belofte na gekomen (wat in het filmpje te horen was) dus de tongpiercing is een feit! Hij zit er nogsteeds in en het bevalt hem wel, alleen de eerste week niet drinken vind hij niet zo leuk..
Maandag morgen was de tijd gekomen om afscheid te nemen van Rick. Met de afspraak om elkaar nog te ontmoeten in Melbourne en misschien nog in Nieuw Zeeland zijn we vertrokken naar Byron Bay. Dit betekende dat we de provincie Queensland gaan verlaten en weer terug komen in New South Wales. Door deze grens te passeren kwam er ook een uurtje bij, het verschil is nou dus 10 uur met Nederland.

Aangekomen in Byron Bay zijn we meteen gaan eten. Dit kan heel goedkoop bij de Cheeky Monkeys, hier heb je voor $5 een hele degelijke maaltijd! Voor dat geld gaan wij hier niet onze kookkunsten tentoonstellen! In die toko houden ze ook leuke spelletjes voor Jugs of Beer en geven ze reizen weg. Al 2 keer heb ik een Jug gewonnen. Byron Bay staat bij de backpackers vooral bekend om zijn relaxte mentaliteit en zijn surfgelegenheden. Van die laatste hebben wij 2 dagen gebruik gemaakt. Ik had een wat grotere plank gehuurd en we hebben heerlijk rondgedobberd! Op de 2e dag, gingen Arjan (iemand van mijn begingroep die ik weer tegenkwam) een andere richting in, en lagen we in eens op onze surfplanken op 10 meter van dolfijnen! Dat was echt kicken!!

Een andere attractie die vanaf Byron Bay veel gedaan wordt is naar Nimbin, een hippie dorpje in de bergen wat bekend staat als het enige dorpje waar ze door de vingers kijken op het gebied van de verdovende middelen! Hier kom je veel backpackers tegen en de meest rare figuren! Na een kijkje te hebben genomen in de Hemp Embassy en het Hemp Museum zijn we naar de kruidentuin gegaan om onze bijdrage te leveren aan deze cultuur.. We hebben het erg gezellig gehad ;)

Op zaterdag was de tijd gekomen om ook Byron Bay vaarwel te zeggen en zijn we in de auto gestapt met het plan naar Coffs Harbour te reizen. Daar echter aangekomen was er geen zak te doen.. Snel wat gegeten en doorgereden naar Port Macquarie. Die avond naar het Port Hotel gegaan met de bedoeling een biertje te drinken, bleek er een hele goeie DJ te draaien en hebben wij hier heel de avond gezeten!

Nu zit ik in Sydney om kerst en oud&nieuw te vieren! In de tussentijd is er nog wel wat gebeurd maar zal snel het volgende berichtje plaatsen! Gisternacht zat ik keurig in de kerk, want dat hoort er toch wel bij..

Tot snel iedereen en niet te veel kalkoenen eten de komende dagen!

Kus

  • 25 December 2008 - 08:35

    Jules:

    Ha kerel,
    Ik zie nu pas je kale meloenegezichtje foto :) en het ziet er goed uit ;) Ik krijg zelf ook zin het er weer af te halen!
    Er zitten ook weer mooie foto's bij, dat meest oostelijke stuk van Australia? Dat je aan de overkant al die wolkenkrabbers ziet? Mooi gezicht hoor... Enne over Australia, is daar de film al uit? :p

  • 25 December 2008 - 09:57

    Anita,Tess,Pim & Rob:

    Hee Jasper,
    Jij ook een fijne kerst gewenst in Sydney en veel plezier op de volgende etappe van je 'tour'!
    Groetjes van ons allemaal!

  • 25 December 2008 - 10:42

    Vosjes,Rijssen:

    Hoi Jasper,Fijn weer iets te lezen! Hele fijne kerst,al is het vor jou al bijna weer voorbij. En natuurlijk een heel goede jaarwisseling.Veel plezier.Groeten uit het verre oosten

  • 25 December 2008 - 12:36

    Maud:

    Jaspertje!

    ik wilde je al een berichtje gaan sturen met het verslag van onze prachtige mis hier in Son ;) maar je bent goed bezig geweest door daar gewoon te gaan!
    Heel veel plezier met oud & nieuw, zal wel gaaf zijn om dat daar mee te maken! Duim voor me want ik maak kans op 25,7 miljoen hahah ;) als ik win, kom ik naar je toe!

    Merry christmas!
    liefs

  • 25 December 2008 - 12:44

    Oma Riet:

    Hallo Jasper,
    Nu wens ik jou op dèze manier òòk fijne Kerstdagen toe, want uiteindelijk zijn het er 2! Had jou net een smsje gestuurd maar mijn mob.sloeg op hol heb m dus uitgedrukt!
    Ben benieuwd of er iets van overgekomen is ( dat hoor ik via mam).
    Zo dus jouw centen zijn binnen hoop ik.., om weer verder te gaan ontdekken wat er allemaal is èn te genieten van alles, maar dat doe je nog steeds! Want net hoorde ik van het "thuisfront"dat je Kerst aan het vieren was in open lucht.., had dus gèèn tijd voor een telefoontje! Jasper het zijn weer leuke foto's en jouw verhalen zijn fantastisch!Kerstavond zijn wij traditiegetrouw in de Corwinstr. geweest heel gezellig! Straks haal ik Tante An op en zo komen ook wij de kerstdagen sfeervol door.
    p.s.het gaat flink vriezen is ons voorspeld dus kunnen liefhebbers weer schaatsen!
    Een knuffel van mij en groetjes van opa.

  • 25 December 2008 - 13:25

    Lia (mama Van Jordy):

    Hoi Jasper,

    Voor jullie beide,
    Gezellige Kerstdagen en een fantastische jaarwisseling!En voor 20009... gezondheid en geluk!

    Hartelijke groet vanuit Callantsoog, Sander Ruud Lia.

  • 25 December 2008 - 23:53

    Ria:

    Hoi Jasper,
    Ook vanuit Eindhoven een heel fijn kerstfeest en een geweldig oud en nieuw gewenst!!! Ook namens Robin, Bart en Astrid.
    Ik zie op de foto's al weer haar verschijnen, dus het komt toch allemaal weer goed.
    Het is geweldig om al je enthousiaste verhalen te lezen. Je maakt wel heel veel mee daar helemaal 'down under'.
    Hier gaat het nu echt richting winter, er is beloofd dat we eind volgende week kunnen schaatsen. Dat is wel iets anders dan de temperaturen daar bij jou.
    Geniet nog van de rest van je verblijf!

    Groetjes, Ria Robin Bart en Astrid.

  • 26 December 2008 - 11:22

    Opa Ben:

    Hoi Jasper,

    Net je bericht gelezen en ervan genoten. Wel aan de late kant wens ik je nog veel prettige na-kerstdagen toe en een plezierig vervolg van je avotuurlijke tocht Ben benieuwd hoe het verder gaat.De nieuw Zeeland tijd komt steeds dichterbij. Veel plezier en tot de volgende keer.
    Ik denk dat Oma zelf nog wel schrijft maar toch alvast haar groeten.

    Opa

  • 26 December 2008 - 18:47

    Oma Bosma:

    Ik had je al fijne kerstdagen gewenst dus wens ik je alvast een goed uiteinde van 2008 en een super goed begin van 2009. Jasper wat weer goede foto,s Wat zie je toch veel Inderdaad wat Opa zegt je tijd in Australie zit er bijna op d.w.z. de eerste periode. Jasper geniet er nog van en een geweldige jaarwisseling. Veel liefs Oma.

  • 27 December 2008 - 16:48

    Brigit:

    Ha beachboy,
    Voor het te laat is alvast de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. Zal wel heel mooi beginnen met dat vuurwerk in Sydney. We zullen je missen hier met oudjaar en maar wat minder oliebollen bakken! Doe de groeten aan Yvonne and family als je die nog ziet. Een hele fijne tijd nog daar in het nieuwe jaar!
    Brigit

  • 27 December 2008 - 22:54

    Marlien:

    Hoi Jasper,
    fijne kerstdagen hoef ik je niet meer te wensen,ben ik al te laat voor maar wel een super goede jaarwisseling met al het goede wat maar te wensen is. het zal wel heel bijzonder zijn om dit verweg van het thuisfront te vieren. Lieve Jasper geniet er maar volop van (zal wel lukken denk ik!)en ik verheug me al op je volgende bericht.Lieve groetjes,dikke knuffel en alvast proost op het nieuwe jaar. xx

  • 29 December 2008 - 11:36

    Yannick:

    Heej Neefje!!

    Jij natuurlijk een ontzettend goede jaarwisseling!! Ga je kijken naar het vuurwerk op de Harbour Bridge? Is het vetste vuurwerk ter wereld! En nu je er toevallig toch zit ;-) Beetje jaloers ;-) ik ga O&N vieren op het dakterras van Virgiel. Ik heb mezelf geinstalleerd als Commissaris Vuurwerk, dus ga nog een paar leuke dingetjes kopen.
    Ik vind trouwens de vergelijking tussen je hoofd en je werk erg treffend ;-) Nee grapje! Heb je het al koud? Er staat bij bij nu een centimeter of 2 op, dus het begint nu weer te wennen.

    Kerel, heel veel plezier deze dagen. Geniet van één van de mooiste O&N's van je leven en van het feit dat je nu natuurlijk de eerste van de hele familie bent die in 2009 bent! Scheelt ook weer met overbelasting van telefoonnetwerken enz.

    Geniet ervan!!


  • 30 December 2008 - 20:20

    Oma Riet:

    Hallo Jasper,
    Bij jou is oudejaarsdag al aangebroken. Dus maak ik nog even van de gelegenheid gebruik om jou een grandiose jaarwisseling toe te wensen, met wat ik gehoord heb,een prachtig vuurwerk daar, dat is dus genieten!
    Maar vooral wensen wij jou voor het jaar 2009
    "Alle Goeds" Proost! Wij verheugen ons erop om jou gezond en wel terug te zien!Dikke kus opa Theo & oma Riet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Jasper

Afgestudeerd, en nu eerst lekker reizen voor ik begin met werken

Actief sinds 15 Aug. 2008
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 56682

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 06 Mei 2015

Backpacken in Azië

06 Februari 2013 - 08 Augustus 2013

Exchange semester in Peru

03 September 2008 - 04 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: