Het eind van 2008 en het begin van 2009.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jasper Bosma - WaarBenJij.nu Het eind van 2008 en het begin van 2009.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jasper Bosma - WaarBenJij.nu

Het eind van 2008 en het begin van 2009..

Door: Jasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper

02 Januari 2009 | Australië, Sydney

Haa allemaal

Vlak na het posten van mijn laatste berichtje, hadden we de laatste inkopen gedaan en afgesproken met een paar mensen die we uit Newcastle kenden. Bepakt met 10 dubbele sandwiches, een fles cola, en per persoon een 4 liter zak goone, 2 liter aanmaak limonade, een fles champagne en een zak chips liepen we de richting van het Opera House op. Van te voren hadden we al op een kaart gezien dat je rondom het Opera House en de Botanical Gardens niet zelf je alcohol mee mocht nemen. Wij wilden dus naar de overkant van de brug, want daar mocht het wel! Toen we iedereen tegen waren gekomen, hoorden we van anderen dat het super leuk was in de No-Bring-Your-Own-zone, maar wij zaten nog met weet ik veel hoeveel drank... De smokkelaars in ons kwamen naar boven en allerlei ideeën werden verzonnen om toch de alcoholische versnaperingen mee te krijgen, want om 12 uur moet er natuurlijk champagne gedronken worden!! Een paar poortjes door gekomen maar toen kwamen er nog veel strengere controles. Een zak goone was ondertussen al overgegoten in frisdrank flesjes, de rest nog niet. Toen dat allemaal niet werkte herinnerde Jordy zich nog een controle post die recht naar het Opera House leidde, alleen was de bewaking daar totaal niet sterk! Ik stond 2e rangs en deed net of ik mijn tas open had gedaan en weer aan het dicht doen was, en ik liep zo de top zone in! Jordy deed een paar minuten later hetzelfde en wij waren binnen! Wij hebben ons heerlijk geinstalleerd aan de voet van de trappen van het Opera House, met perfect uitzicht op de brug. We hadden net ons kleed uitgestald en toen kwam de rest ook eraan, we hadden het weer voor elkaar!!
De hele middag lekker gelegen, gekletst, gedronken en rondgelopen. Het was super heet, geen wolkje aan de lucht en de schaduw was ver te zoeken. Om 9 uur, toen de zon al onder was begon het kindervuurwerk. Dit was zodat de ouders met kleine kinderen niet tot het einde hoefden te blijven en eerder weg konden. Dit was al het mooiste vuurwerk wat ik ooit had gezien, het beloofde wat voor de rest van de avond! Ruim een uur geklest met 2 gezinnen achter ons waarvan de moeders uit Nederland kwamen, en dus wat opvingen van onze gesprekken. Voor hun was dit ook de eerste keer vuurwerk, en genoten er ook heel erg van!
Toen was het bijna 12 uur, je voelde de spanning stijgen.. Het aftellen begon: ten, nine, eight, seven, six (het draaien aan de kurk van de fles begon), five, four, three, two, one (de kurk knalde er al af), HAPPY NEW YEAR!! Jordy en ik meteen naar elkaar om elkaar gelukkig nieuwjaar te wensen, en daarna begon het! Het vuurwerk werd van 6 platforms in het water afgeschoten, de Harbour Bridge en nog van wat wolkenkrabbers, wat een spektakel!!! Ik heb er een link bijgedaan van de tv registratie, vanaf daar zie je alles. Achteraf hoorde ik dat er meer dan een miljoen mensen stonden, en ik er dus 1 van was!!
Na zo’n 10 minuten vuurwerk was het afgelopen, en toen gebeurde wat ik totaal niet had verwacht, iedereen begon massaal weg te lopen. Wij zijn toen ook maar weggegaan, op straat gaan zitten en alle voorbijgangers een handje gegeven. De pubs gingen al dicht dus dat was een beetje tegenvallend, maar al met al een nieuwjaar gehad om nooit te vergeten!!

De volgende dag, lekker laat opgestaan en toen moesten we ons alweer klaarmaken om naar het feest te gaan. Het duurde van 14.00 tot 3.00.. Rond 6 uur kwamen we aan, en allebei dachten we, deze tent is een beeeetje te luxe voor ons! De aankleding was fantastisch en ik ben nog nooit in zo’n mooie club geweest, maar op dat moment vonden we het iets té chic! Na een tijdje ook naar boven gegaan, daar was de sfeer iets meer relaxed en werd er ook gedanst. Na een uurtje even weggegaan, gegeten en nog naar de auto. Toen we terug kwamen was het al iets drukker (nog steeds niet uitverkocht) Boven was het wel druk, en werd er tijdens de house muziek ook live gezongen, op de drums gespeeld en was er een saxofonist, wat echt gaaf was! Dus Carlijn, dit moet je ook maar gaan doen later ;) Al met al was dit een hele gave ervaring en we hebben achteraf toch een super feest gehad!

De dagen erop hebben we niet zoveel gedaan, overdag rondgehangen in het centrum samen met Femke, een Nederlands meisje dat ik met Oud&Nieuw tegen ben gekomen, erg gezellig! Op 3 januari ben ik voor het eerst naar het casino geweest met Jordy, Femke en Sarah (een Duits meisje), een totaal nieuwe ervaring aan de roulette tafel en meteen eentje die me $50 heeft gekost, maar een leuke avond gehad!

4 januari ben ik samen met Jordy naar Bilgola gegaan, daar hebben Yvonne en haar gezin een strandhuis (meer een strandvilla!) met perfect uitzicht en hier ga ik mijn laatste dagen Sydney doorbrengen voordat ik 8 januari naar Nieuw Zeeland vlieg. Gister hebben we heerlijk gesurfd, gerugbyd en 's avonds gebarbecued!

Deze ochtend was dan het tijdelijke afscheid van Jordy en mij, en onze Australie tijd zit er nou definitief op! Heel vreemd, maar ik zie hem, als alles goed gaat, over 3 dagen in Auckland!

Iedereen nogmaals een gelukkig 2009 en tot 4 april, want de terugvlucht is geboekt en mijn vliegtuig landt om 10.50 op zaterdag morgen!

Hier is nog een filmpje van het vuurwerk in Sydney, het beste uitzicht want het is de tv registratie! http://au.youtube.com/watch?v=v7UbL4nfeJE&feature=related

Xxx Jasper

p.s. Mijn jaar duurt lekker 10 uur langer ;)

• 05 Januari 2009 - 08:28

Robin En Ria:

Hoi Jasper,
    Maak er een geweldig 2009 van en geniet lekker van de resterende drie maanden!
    Groetjes, Ria

• 05 Januari 2009 - 08:51

Anke:

Jappie, wat een top foto's! geniet er nog van de beste wensen en tot snel.. x

• 05 Januari 2009 - 08:52

Marian:

Hoi Jasper,
    De allerbeste wensen voor dit voor jou zo lange jaar.Je ouders hadden al verteld van de smokkelwaar. Je was op hetzelfde moment op hetzelfde strand als de dochter van een vriendin.Grappig om bijna dezelfde foto's te zien met andere hoofdpersonen. Nog veel plezier in Australië en een goerde reis naar Nieuw zeeland. Doe neefje Jan de groeten.

• 05 Januari 2009 - 18:39

Anita:

Hoi Jasper,

Ik heb nu eindelijk de laatste 3 verhalen van je gelezen. Weer heerlijk genoten. Ik begreep van Opa dat je ouders ook nog naar Nieuw Zeeland komen. Jij gaat donderdag dus al. Goede reis en wanneer ga je naar Jan toe? Doe ze de hartelijke groeten daar. Ook daar veel foto's maken graag, ik ben nameijk reuze benieuwd hoe zij wonen.

Dank je wel voor de mooie kaart uit Byron Bay. We hebben hem vandaag ontvangen. Wie heeft hem meegenomen, want er zit een Nederlands postzegel op of ben je zelf even op en neer geweest. (grapje)Al moeten Pim en Tess hockeyen 4 april ze gaan niet, want wij gaan dan naar Schiphol.
    Geniet nu nog van de tijd in Nieuw Zeeland het gaat al zo snel !!

Dikke knuffel,

Anita

• 05 Januari 2009 - 18:41

Anita Supplement:

Nou ben ik toch helemaal vergeten je een goed 2009 te wensen, dus bij deze, gelukkig, gezond en succesvol nieuwjaar met veel plezier van ons allemaal.
    Rob, Pim, Tess en Anita

• 05 Januari 2009 - 20:33

Oma Riet:

Lieve jasper,
    Nogmaals een heel goed en gezond jaar voor jou! Ben wèl trots op zo'n handige champagne smokkelaar haha!( als 't daar maar bij blijft hè!
    Bedankt voor de leuke kaart! We waren blij verrast! Opa genoot van de groetjes voor Eline,
    die brengt hij zèker over en neemt de kaart mee! Nu nog een paar dagen en dàn naar Nieuw Zeeland,spannend hoor!En waar je over korte tijd jouw pa en ma weer zult zien! Wordt vàst een blij weerzien! Geniet van alles!
    Wij wensen jou een goede vlucht en hopen vandaar uit weer wat van je te horen mèt foto's. Heb de foto's gezien van het vuurwerk,Fantastisch!
    Jasper, een lieve groet van ons twee uit oldenzaal met een kus van ons tweetjes Opa Theo & Oma Riet

• 07 Januari 2009 - 13:37

Opa Beld:

Hallo Jasper,
    Ik zit hier weer met Eline achter de computer. Ik ben de kaart per ongeluk vergeten, maar heb het Eline wel verteld en ze vond het erg leuk!
    Namens mij en Eline dan ook een heel fijn nieuw jaar toegewenst!
    Ik kan bijna niet wachten tot 4 april om de mooie verhalen in levende lijve te kunnen horen.

Liefs van Opa