Bay of Islands - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Jasper Bosma - WaarBenJij.nu Bay of Islands - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Jasper Bosma - WaarBenJij.nu

Bay of Islands

Door: Jasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper

16 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Hamilton

G'day everybody!

Zoals ik al vertelde in mijn vorige bericht, ging ik na 1 hele dag Auckland alweer in de bus naar het noorden, Bay of Islands om precies te zijn. We (want Jordy ging ook mee) gingen met de KiwiExperience, een buslijn waar veel jongeren in zitten en je overal naar de hoogtepunten toe brengt. Mijn idee was om alleen dit stukje met de buslijn te doen en daarna een autootje te lenen/huren, maar daar ga ik later over verder!
Om 7.15, toen in Nederland iedereen net klaar was met eten, stond ik alweer te wachten op de bus! Samen met nog 40 anderen zetten we koers naar het noorden van het Noorder eiland! Na enkele commerciele tussenstops waar je super lekker eten kan halen volgens de buschauffeur, kwamen we aan in Paihia, het centrum van de Bay of Islands. Heel het dorp was volgeboekt, maar gelukkig konden we een kamer regelen via de busorganisatie. Het weer was alleen niet zo fijn, donkere wolken hingen boven de eilanden en af en toe kwam er regen uit..
Na aan het eind van de middag een filmpje gekeken te hebben, en daarna een bbq (wat het hoofdvoedsel voor iedereen hier is denk ik) Zaten we nog in de hostelbar met alle andere Nederlanders! Ik denk dat je hier over een paar weken met guldens kan betalen!! Na de gezellige praatjes over iedereen z'n plannen ben ik gaan slapen omdat uitslapen er de volgende dag ook alweer niet in zou zitten!

Er werd namelijk weer verwacht dat ik fris en fruitig om 7.15 voor het hostel zou staan om een dagtocht naar Cape Reinga te gaan maken! Dat fris en fruitig werd het niet helemaal en er werd dan ook nog best wat geslapen in de bus, maar ik stond er wel ;) De natuur in Nieuw Zeeland is heel anders dan Australie, en echt super mooi! Op de goede momenten had ik dan ook mijn oogjes open en genoot ik van al het moois om me heen! Na iets meer dan een uur stopten we bij Manginananga National Park, waar ontzettend grote bomen in een regenwoud te bewonderen waren. De zogeheten Kauri bomen werden vroeger gebruikt om kano's van te maken, en omdat de bomen zo groot zijn, konden ze een degelijke kano uit 1 boom halen! Er stond ook een boom met een omtrek van 13,5 meter, massive!

Daarna in 1 keer doorgereden naar het noordelijkste puntje, Cape Reinga. Dit is een belangrijke plaats voor de Maori, ze denken dat je ziel hier naar toe gaat als je bent overleden! Verder is dit ook een plaats waar de Tasman Sea en de Pacific Ocean samen komen en je dus hele hoge golven krijgt! Toen we naar de vuurtoren liepen al genietend van de natuur en de duinen achter ons, begon het te regenen, niet heel fijn want er kwam nog paar uur strand aan.. Toen we echter bij het strand aankwamen was het opgehouden! Na een lunch kwam de verfrissende duik in de Pacific Ocean (voor het eerst in m'n leven) Het eerst volgende stukje land vanaf daar was het Russische schiereiland Kamtsjatka. Best vreemd om je voor te stellen! Na de duik en het trotsteren van de hoge golven gingen we naar het spectaculairste van de dag: Sandboarden! De bedoeling is als je eerst helemaal naar boven bent gelopen, met een bodyboard van de duin af te glijden en zo hard/ver mogelijk te gaan! Omdat het een beetje geregend had, was het zand wat harder geworden zodat je ook harder kon glijden! Een paar keer ben ik ontzettend hard van het board af geschoten, en zat helemaal onder het zand! Na 6 keer vond de chauffeur het genoeg, want we moesten ook nog andere dingen bekijken. Via 90 mile beach zijn we weer langzaam teruggereden, onderweg nog gestopt bij een Fish&Chips shop en al smikkelend en slapend terug gereden naar Paihia. 's Avonds ben ik een bekende van de familie Egmond tegengekomen in een kroeg daar en allerlei andere Brabanders!

De volgende dag moest ik er weer vroeg uit, want dit keer ging ik duiken. De trip zou eigenlijk naar het beroemde Greenpeace schip "Rainbow Warrior" gaan, maar die is op de dag zelf gecancelled, helaas!! Toen maar naar een ander scheepswrak (de HMNZS Canterbury) gedoken. Ik heb hier een paar oefeningen gedaan en ik mag nou voortaan altijd tot en met 30 meter diep duiken! :) Verder gingen we nog het schip in, waar je ontzettend veel vissen ziet! Onderweg ook nog dolfijnen gezien en een rondvaart tussen al de eilanden gemaakt, het zijn er 144! Nog een grot in gedoken en grote vissen gezien! Super gave dag, en we hadden geluk met het weer, want de zon scheen lekker!

De dag erop was het alweer tijd om Paihia vaarwel te zeggen en terug te gaan naar Auckland! Na een 4 uur durende busreis waren we weer terug in de grootste stad van Nieuw Zeeland! Die avond hadden we een leuke deal gevonden in de bar bij het hostel (het was dit keer geen klein hostel, maar hetzelfde als de vorige keer eentje met 500 bedden!) voor $10 kregen we een biertje en onbeperkte lekkere Domino's pizza! Na 2 hele had ik wel genoeg, en zijn we nog even blijven barhangen!

Op woensdag was het afscheid nemen van Jordy dan definitief, ik ging naar Hamilton, waar de familie Reekers woont! Om 16.15 zat ik in de Naked Bus die mij afzette in het centrum, toen kwam de vraag, wat nu?! Na wat rondvraag had ik de goede buschauffeur gevonden en werd ik in de goede straat afgezet! Nog maar een klein stukje lopen zei de chauffeur, dat zou uiteindelijk zo'n 5km zijn geworden, was het niet dat ik werd opgepikt door een local die mij keurig voor de deur heeft afgezet! Ik blijf hier voor ongeveer een weekje want Joke (de vrouw van Jan) wordt morgen 50 en we gaan nog allerlei gave dingen doen (zoals caving) In het volgende stukje komen de foto's hoe het er hier uitziet en wat we zoal doen!

Succes met schaatsen (of kan dat niet meer) en tot 11 weekjes!

Kusje

P.s. misschien wel grappig om te zeggen is dat terwijl ik in Paihia zat, zat de familie Reekers aan de overkant in Russell (zo'n 5 minuten met de ferry)

  • 16 Januari 2009 - 07:23

    Brigit Jonkers-Krol:

    Je avonturen gaan "gewoon" heerlijk door. Helemaal top dat sandboarden, duiken tot 30 meter diep, weer zo'n prachtige natuur en lekkere pizza's! Veel plezier nog bij je familie Jan en Joke en tot een volgende bericht.
    Lieve groeten uit Breugel van Alex, Brigit, Anneke en Bram

  • 16 Januari 2009 - 12:34

    Anita:

    Hoi Jasper,
    Je blijft gewoon genieten. Heel goed!
    Feliciteer Joke van mij met haar 50ste verjaardag. Wat leuk dat je daar bij kan zijn. Doe iedereen de hartelijke groeten. Ik ben heel benieuwd naar de foto's. Vooral ook van Jan en Joke en evt. kinderen. Ik heb hun al zo lang niet gezien.
    Groetjes
    Anita

  • 16 Januari 2009 - 15:38

    Marian:

    Van Bethe had ik al gehoord dat je inmiddels bij Jan en Joke gearriveerd was.Doe ze de groeten.
    Veel plezier nog. Het blijft spectaculair wat je meemaakt.
    Groeten

  • 16 Januari 2009 - 15:47

    Mama:

    Hee avonturier,

    Klinkt geweldig wat je in Nieuw Zeeland al weer gedaan hebt. Foto's zijn mooi, stoer hoor in dat duikerspak.
    Toch fijn, zo'n lift! Scheelt je toch een flinke trip met je heavy rugzak.
    Veel plezier bij Jan en Joke.

    xxx mama

  • 17 Januari 2009 - 11:38

    Marlien:

    Ha Jasper,
    Leuke verhalen weer,die zal ik nog gaan missen over 11 weken! Ik zie dat je haar al weer mooi begint te groeien en dat je ondanks de vele pizza's je nog in een duikerspak kunt wurmen.Staat je wel goed trouwens. Veel plezier bij je familie en geniet maar van alles.
    Lieve groetjes

  • 18 Januari 2009 - 08:04

    Oma Bosma:

    Hoi Wereldreiziger Wat heb je weer mooie dingen beleefd. Wil je Joke heel hartelijk feliciteren met haar verjaardag.Ik hoorde het van Mien uit Woudsend,dat ze al vijftig werd.hier gaat het allemaal wel Jasper heel veel plezier en heel veel groeten aan de hele familie.Liefs Oma.

  • 18 Januari 2009 - 14:40

    Oma Riet:

    Hallo Reisverslaggever,
    Sjonge wat beleef jij toch van alles, wat een heerlijke verhalen om te lezen!Wat sta je stoer op de foto in dat duikpak, prachtig! Wat leuk dat je nu bij fam. bent en dat je een 50ste verjaardag meeviert.
    Hebben ze daar òòk de traditie van een "Sara', dat lezen en zien we vàst de volgende keer.Wat grappig dat je daar Brabanders tegen kwam, da's tòch apart he?!Hier is het grijs en de sneeuw is hèlemaal weg, ècht een zondag om al jouw verhalen weer eens te lezen en de foto's te bekijken, schitterent!
    Lieve kleinzoon een knuffel van mij, opa slaapt, maar gaat woensdag vàst weer met Eline achter de pc.( ze heeft haar rijbewijs gehaald) Groetjes & xx Oma Riet Geniet ze!

  • 19 Januari 2009 - 10:41

    Opa Ben:

    En het gaat maar fris verder. Je maakt weer schitterende uitstapjes. Blijf ervan genieten. Jij hebt ook al ontdekt dat de btijd voor lou alweer opschiet.Veel plezier en veel groeten en felicitaties aan de familie daar.
    Groweten Opa

  • 19 Januari 2009 - 16:51

    Anne.. :

    Heeee lieve jasper!!

    hoe is het met je?
    Oehhh.. sorry sorry dat ik pas zoo laat reageer, ik ben iets te druk met school en zwemmen!.. maar heb nu echt even de tijd voor je genomen om dat maar even te reageren!!! :) lieff he, ? haha!
    Maarrr ten 1e, oehhh wat vet man dat vuurwerk daar!, echt super gaaf! had je me smsje trouwens nog gekregen met kerst en oud&nieuw?? dacht, moet toch even de lieve nicht uithangen.. haha! grapje!..
    Maar Wat is je haar gaaf man!!! je moet het echt zoo houden hoor! waag het eens om het weer lang te laten groeien, zoo ben je echt een hunk.. en tenslotte hoort dat bij de familie!! dus heb je een gelukje dat jij mijn neefje bent haha.. ! ((sorry, ben beetje flauw, het is immers al laat hier hihi)) maar nee ik vind t wel sexie staan hoor!! :)
    Hoe staat het er daar eignelijk voor met de dames? (dit mag je me gerust prive mailen hoor:D!! )
    Oeeff dit word ook al een te lang verhaal weer, misschien had ik ok beter dat advies op kunen volgen, gewoon een mailjte, maarja! zoo is het ook wel een keer leuk..
    Maar nog 11 weekjes, dat gaat me snel heeej! pjieuww.. Geniet er nog maar even lekker van.. want als je thusi bent moet je vast weer hard aan de bak! :)
    Ten 1e moet je dan maar hier eens even langs komen en flink stappen!

    Nou genoeg gelult dacht ik zoo!, ik spreek je snel wel weer!

    Dikke kus(L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hamilton

Jasper

Afgestudeerd, en nu eerst lekker reizen voor ik begin met werken

Actief sinds 15 Aug. 2008
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 56671

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 06 Mei 2015

Backpacken in Azië

06 Februari 2013 - 08 Augustus 2013

Exchange semester in Peru

03 September 2008 - 04 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: