Vliegles No. 1 - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Jasper Bosma - WaarBenJij.nu Vliegles No. 1 - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Jasper Bosma - WaarBenJij.nu

Vliegles No. 1

Door: Jasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper

23 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Hi Mates!

Ik zit nou al een week in Hamilton bij de familie Reekers, bestaande uit Jan, Joke, Arnold, Mary-Anne, Amy, Jos en Emma. Ook het kindje van Arnold (Kaydin) loopt hier vaak rond en wil heel de tijd playstation spelen met mij. Verder is er ook nog een ander Nederlands meisje al eerder aan komen waaien, Sandra, die hier in de stad een beetje werkt.

Toen ik hier aan kwam kreeg ik meteen een rondleiding van Jan over het terrein. Heel anders dan in Nederland staan hier geen stallen, want de koeien kunnen heel het jaar buiten lopen. Ze hebben er zo'n 400 verspreid over een heleboel land! De eerste dag ben ik met Arnold meegegaan om wat spullen op te halen in de stad en ergens anders weer te droppen. 's Middags naar vrienden van hem met een motorshop geweest om gezellig wat te gaan drinken! Zelf is Arnold ook van de motorcross en ze hebben een eigenteam in Freestyle Motor Cross (FMX KRAZZY) waar ze elk jaar shows mee houden! 's Avonds ben ik met Jos meegegaan om een auto op te halen. De auto van Jos is omgekiept, en de auto die hij heeft gekocht heeft geen goede motor, dus nou moet hij de motor omzetten en heeft hij weer een goede auto!

De volgende dag heb ik Jos meegeholpen om balen hooi te verzamelen en een mooie stapel te maken. Vandaag heb ik ook voor het eerst op een trekker gereden.. Later die avond aan de auto gesleuteld en met Jan gekletst. Toen besloten we om op stap te gaan, Hamilton schijnt in verhouding de meeste uitgaansgelegenheden te hebben van Nieuw Zeeland. Dit moest natuurlijk gechecked worden! Een/De vriendin van Jos kwam ons ophalen en we gingen naar de stad toe. Daar een paar uur doorgebracht en was best leuk! Op de terugweg bedacht Kia zich dat een andere tent ook nog wel leuk was. Dit bleek een stripclub te zijn en daar hebben we tot 5 uur gezeten. Een Maori meisje (lees: dik en lelijk) wilde me nog versieren maar daar ben ik maar niet op ingegaan..

Zaterdag was het de dag van Joke's feest! Dit zou eigenlijk een verrassing moeten blijven zoals nog wel meerdere dingen, maar helaas zijn er wat dingen verkeerd gegaan zodat ze van bijna alles al afwist. Gedurende de dag een beetje opbouwen en 's avonds kwamen de mensen! Er waren heel veel Nederlanders en zelfs een Nederlandse DJ. Sta ik in Nieuw Zeeland, ben ik nogsteeds aan het dansen op Frans Bauer.. ;) Het was erg gezellig! En anders dan dat ze thuis met frikandellen rond gaan, hing er hier een lam aan het spit!

De dag erop deden we overdag niet zoveel, maar 's avonds gingen we met Jos en een vriend van hem naar Kia, en daar de avond doorgebracht met drank spelletjes en slap gezever! Daar in slaap gevallen en om half 6 weer naar huis gereden.

Maandag werd Joke dan echt 50! Er kwamen een stel mensen langs, eigenlijk was het niet anders dan normaal, want iedereen komt hier over de vloer! Een groot gezelligheids nest!

Op dinsdag gingen we echt iets gaafs doen! Jan had een bus gehuurd en we gingen met 15 mensen in een prive grot caving doen! Voor de mensen die niet weten wat het is, we hadden oude kleren aan en gingen in een grot abseilen, lopen en door nauwe gangetjes (waar een smal beekje doorheen liep) kruipen. Op de heenweg zijn we naar het KIWI House gegaan, en heb dus voor het eerst in m'n leven een kiwi vogel gezien! Die beesten zijn een stuk groter en dikker dan ik verwacht had! Omdat het een nachthok was, mocht je helaas geen foto's maken.. Verder nog wat rondgelopen in het vogelpark en toen opweg naar de grotten! Omkleden, tuigje aan en de steile wandeling kon beginnen! Na een half uurtje kwam de ingang van de grot in zicht en kon het daadwerkelijke caving beginnen! 2 keer geabseild en daarna splitsten we op, de jongens gingen een nauwe gang door waar je echt op je buik in het water ligt! Die foto's komen als het goed is later nog! Toen we weer uit de grot waren nog een 35 meter hoge abseil gedaan en toen gingen we weer richting Hamilton. Het was echt een super vette dag! Hier aangekomen was er nog een Nederlands meisje aangekomen, Heidi, en met haar en Sandra ga ik vandaag verder reizen.

Woensdag ben ik met Mary-Anne, Emma en Heidi naar watervallen gegaan en daarna naar DE surfspot van Nieuw Zeeland, Raglan. We hadden geen surfboards mee, maar wel lekker in de zee gezwommen!

Gister ben ik 's middags Jos gaan helpen met maaien van het gras. Na een tijdje heeft hij rust genomen en heb ik een akkertje gemaaid! Was wel leuk om te doen, en heb ik ook nog het gevoel dat ik iets doe ;) Toen we terug kwamen ging Jan net naar z'n vliegtuig met Heidi en Anneke (zus van Joke) dus Jos er heen gereden en ik mocht de volgende vlucht mee! Eventjes gewacht en toen was het mijn beurt in het vliegtuigje.. Toen we eenmaal hoogte en snelheid hadden, kreeg ik korte instructies en heb ik het vliegtuigje mogen besturen! Super gaaf! Vliegles nummer 1 was een feit!! Natuurlijk ook nog leuke luchtfoto's gemaakt, en genoten van het uitzicht! Weer op de grond was het tijd om terug te gaan naar Raglan, maar deze keer met surfboards. Met Amy, Sandra en Heidi en 4 planken zijn we het water in gegaan, en bij mij is het deze reis nog nooit zo goed gegaan als gister! Een top dag dus! Weer thuis gekomen kreeg ik te horen dat Arnold net was gaan jagen met wat vrienden op een schaap, en natuurlijk moest ik meekomen om de buit te bekijken, we waren de huid er al aan het afhalen en de ene grap na de andere werd gemaakt. Daarna nog de wapencollectie van Jan gezien bestaande uit 2 antieke geweren. Als ik hier terug ben ga ik een keer jagen (papa, jij moet ook mee!) Omdat Heidi vandaag wegging moest ze een keer schieten, die knal was harder dan verwacht en er zit een kleine blauwe plek op haar schouder..

Vandaag vertrek ik hier, na een week me goed te hebben vermaakt! Ik zie er dan ook totaal niet tegen op om terug te komen, maar ik wil eerst meer van het land zien. We gaan met z'n 3en (Heidi, Sandra en ik) een klein autootje huren en al kamperend het Noorder eiland verkennen. Daarna gaan Heidi en ik verder naar het Zuidereiland maar hoe en wat weten we nog niet! Ik houd jullie vanzelfsprekend op de hoogte, maar weet niet hoevaak ik op het internet zit.. Over een week of 5 ben ik hier weer terug en heb dan zeker tijd om mailtjes enzo te beantwoorden!

Kus van Jasper

P.s. Ze vinden het niet zo leuk om op de foto te gaan, dus van Joke heb ik niet zo'n goede foto! Over 5 weken een herkansing..

  • 22 Januari 2009 - 22:12

    Ria En Robin:

    Hoi Jasper,
    Wat een geweldige verhalen allemaal. Uit de manier van schrijven blijkt al hoeveel plezier je in je reis hebt.
    Geniet ook van de komende weken tijdens het volgende deel van je trip!!
    Groetjes uit Eindhoven

  • 23 Januari 2009 - 07:00

    Anita:

    Hoi jasper,
    Geweldig weer je verhalen. Ik vind het erg leuk wat je allemaal schrijft over de familie en wat je daar gedaan hebt. De foto's zijn daar een goed bewijs van. Zelf vliegen, man, echt super gaaf!!! En wat wonen zij daar heerlijk vrij. Heel mooi om te zien.
    Geniet weer van het vervolg en ik kijk uit naar het volgende verhaal.
    Groetjes van ons allemaal hier en dikke knuffel.
    Anita x

  • 23 Januari 2009 - 07:40

    Marian:

    Ha die Jasper,
    Je hebt weer veel meegemaakt.Erg leuk om Jan,Joke en kids eens te zien.Ben benieuwd wat je nu weer gaat beleven. Heel veel plezier.Groeten uit Rijssen

  • 25 Januari 2009 - 07:27

    Oma Bosma:

    Hai Jasper Wat een leuk stel foto's heb je weer gemaakt. Dat ze mooi wonen heb ik wel eens gehoord maar dat het zo mooi was had ik niet kunnen dromen. Je hebt ook weer veel gezien en gedaan. Je hebt zelfs op de trekker gezeten deed me weer denken aan je vader op de trekker. Vond hij ook altijd super. Nu ben je weer aan het reizen Heel veel plezier Over vier weken zie je familie van je leuk he? Heel veel groeten uit Delden en een knuffel van mij

  • 25 Januari 2009 - 10:11

    Oma Riet:

    Hallo Jasper, 25jan
    Net in Nieuw Zeeland en je beleeft weer àllerlei avonturen1 Leert behalve jouw fam. zò weer nieuwe jongelui kennen die zelfs met je meetrekken. Wàt een ervaring met dat vliegtuig..,en wat een mooi huis. Wat zul jij moeten àfkicken als je weer hier bent!
    Maar èèrst nog volop genieten ( en nog wel met Heidi!!)Wie was ze nou op de foto..,blond of donker.,haha..ja ik blijf nieuwschierig hoor!!Tot de volgende keer! h.v.j. XX Oma Riet & gr.Opa Theo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hamilton

Jasper

Afgestudeerd, en nu eerst lekker reizen voor ik begin met werken

Actief sinds 15 Aug. 2008
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 56680

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 06 Mei 2015

Backpacken in Azië

06 Februari 2013 - 08 Augustus 2013

Exchange semester in Peru

03 September 2008 - 04 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: